لردگان- نماینده مردم لردگان در مجلس ضمن انتقاد از سوءمدیریت منابع آبی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات شهرستان لردگان محدود به مدیریت آب و خطر خشکسالی نیست.

چهارمحال و بختیاری به دلیل سوء مدیریت در حال تبدیل شدن به کویر است/ آبرسانی به ۲۰۰ روستا با تانکر آب

به گزارش قدس آنلاین، محمدخالدی سردشتی با بیان این که ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی از امن ترین کشورهای منطقه است،گفت: نظام جمهوری اسلامی براساس نفی مکاتب مادی و الحادی شکل گرفته و براساس آموزه های دینی خوشبختی بشر به گونه ای نگریسته شده است که به امورمادی و امور معنوی باید توجه کرد.

وی تصریح کرد: جامعه ایران نباید از ارزش های اسلامی فاصله بگیرد زیرا نظام سلطه در پی استیلای فکری و فرهنگی در جهان است .

خالدی سردشتی گفت: نظام سلطه در پی تغییرنگرش و نگاه مردم کشورهای درحال توسعه است اما راه خوشبختی و سعادت ما در حفظ ارزش های اسلامی است.

وی با تاکید بر توجه به حل مسائل اقتصادی گفت: در کشورما نارسایی های عمده ای به دوران طاغوت پهلوی ، جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ایران ، عنادورزی نظام سلطه ، تحریم های خصمانه ، ضعف مدیریت ، بهره بری پایین ، عدم وجود نگاه راهبردی ، منفعت طلبی به جای مصلحت اندیشی وجود دارد که مسئولیت ما را به عنوان نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی سنگین تر کرده است.

این نماینده مجلس دهم گفت: از ظرفیت های منحصر به فرد اقتصادی ایران اسلامی به بهترین شکل باید استفاده شود تا صنایع کشورمان توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: باید براساس تدوین اجرا و ارزیابی برنامه های کاربردی و اثربخش با حمایت مسئولین شایسته و دلسوز ایران اسلامی را به قله های پیشرفت در سطح خاورمیانه و جهان برسانیم.

خالدی سردشتی گفت: اگرچه فجر انقلاب اسلامی بسیاری از نارسایی ها و نابسامانی ها را رفع کرده است اما عمق محرومیت در بخش هایی از کشورمان همچنان مردم ایران به ویژه استان چهارمحال و بختیاری را رنج می دهد.

وی با مخاطب قرار دادن رئیس جمهوری تاکید کرد: دولت براساس اصل خدامحوری و عدالت با تکیه بر تلاش مضاعف در جهت حل مشکلات موجود گام بردارد.

نماینده مردم لردگان در مجلس گفت: استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از استان های کم تر توسعه یافته دارای ظرفیت های ویژه ای در عرصه کشاورزی، دامپروری ، صنعتی و اکوتوریسم است اما همچنان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی در ادامه افزود: مایه تاسف است که بیش از۲۰۰روستای استان چهارمحال و بختیاری با تانکر آب رسانی می شود و دشت های حاصلخیز استان در آینده نزدیک به کویر تبدیل خواهد شد. اما این استان که یک درصد خاک ایران اسلامی را تشکیل می دهد بیش از ۱۰درصد منابع آبی ایران را در اختیار دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دشت های سرسبز و خاصلخیز شهرستان لردگان علی رغم وجود رودخانه های پرآب در آینده در معرض تبدیل به کویر قرار گرفته است و ما دلیلی جز عدم وجود مدیریت کارآمد وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی نمی دانیم.

در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل بافت ویژه انقلابی باید دولت توجه جدی تری داشته باشد و در جهت رفع محرومیت گام بردارد. مساله مدیریت آب این استان بدور از تمام بد اخلاقی ها باید حل و فصل شود.

خالدی سردشتی گفت: در شهرستان لردگان با وجود تمام تلاش های صورت گرفته پس از انقلاب همچنان درد و رنج وجود دارد و ما این موضوع را در بحث بهداشت و درمان بیش از سایر موضوعات لمس کرده ایم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه پزشکان و کارکنان مجموعه های بهداشتی به دلیل سوءمدیریت حدود یازده ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند که به راحتی قابل حل است اما چاره اندیشی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس دهم با مخاطب قرار دادن وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: اعزام بازرس ویژه در جهت بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان لردگان و استان چهارمحال و بختیاری توسط وزیر بهداشت باید در سریع ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.