استان ها: بازسازی سینما آزادی شهرستان لار خود داستان بلندی از یک سالن نمایش است که سال ها در کش و قوس وعده های مسولان فرهنگی و نظامی دست و پا می زند.

سینما آزادی لارستان در مصادره وعده ها

به گزارش قدس آنلاین، هفته گذشته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در جمع هنرمندان لارستان با جمله «با دیدن وضعیت سینمای لار متاثر شدم» وضعیت سینمایی این شهرستان را نامناسب ارزیابی کرد و از سرمایه گذاران خواست تا در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

این صحبت مدیرکل ارشاد فارس مربوط به وضعیت تنها سینمای شهرستان لار می شود که پس از انقلاب در اختیار یکی از دستگاه های نظامی قرار گرفته است و هر چند به گفته مسئولان این دستگاه نظامی، سینماهای مصادره شده استان فارس تعمیر و تحویل ارشاد می شود، اما این ادعا در شهرستان لاز به منصه ظهور نرسیده است.

علی رغم وعده مسئولان لارستان، هنوز خبری از تجهیز و افتتاح سینما آزادی لار نیست.

اولین جلسه هماهنگی راه اندازی مجدد سینما آزادی لار، یکشنبه ۲۵ آبان سال ۹۳ در فرمانداری ویژه لارستان با حضور مسئولان ارشاد استان و مسئولان شهرستانی و نماینده مالک سینما برگزار شد که در این جلسه مسئولان فرهنگی لارستان برای راه اندازی مجدد این سینما هم قسم شدند.

وعده های مسوولان در این جلسه که ظاهرا فرجامی برای این سینما نداشت باری دیگر موجب شد تا در تاریخ ۲۳ شهریور ۹۴ نیز مدیر فرهنگ و ارشاد ‌لارستان به کمک قول های روی زمین مانده بیاید و مدعی شود«این سینما با ظرفیت ۷۰۰ نفر برای تعمیر به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و بناست مالک اصلی هزینه تعمیر این سینما و وزارت ارشاد هزینه تجهیز آن را بپردازد.»

در ۱۶ دی ماه ۹۴ نیز جمشید جعفرپورنماینده لارستان، خنج و گراش مدعی شد  پیگیری‌های زیادی برای مرمت سینما انجام شده اما موانع متعدد قانونی مانع از پیشرفت سریع کارها و تأمین اعتبار و بازسازی سینما شده است.

هر چند که ارشاد اسلامی برای رفع کمبود سالن نمایش و راه اندازی سینما با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال تالار وحدت این شهرستان را تجهیز و به سینما تبدیل کرد اما واقعیت اینست که این سالن نمایش نتوانسته به عطش هنر هفتم مردم لارستان پاسخ دهد و لذا آن ها همچنان در انتظار بازسازی ساختمان قدیمی و نوستالژیک سینما آزادی این شهر  هستند و از اینکه می شنوند این سینما شاید جای خود را به مجتمع تجاری بدهد دلگیر هستند.

شرایط اکران در شان مردم نیست

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با بیان اینکه به دنبال احداث سه مجتمع فرهنگی مجهز به سالن سینما در این شهر  هستیم اما همچنان بر بازسازی سینما آزادی تاکید دارد.

سیدعلی اصغر رفعت حقیقی که هنوز بر بهسازی مجدد سینما آزادی امید دارد به قدس آنلاین می گوید: در جلسات متعدد به مالک فعلی این سینما گفته شده است که با بهسازی سینما توسط شما، ارشاد توانایی تجهیز این سالن سینما که اکنون هزینه ای در حدود ۱۰ میلیارد ریال را دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فیلم های سینمایی در سالن چندمنظوره تالار وحدت در لارستان اکران می شود، ادامه می دهد: در این سالن هر شب دو تا سه اکران فیلم سینمایی داریم و سعی شده تا به نیاز های فرهنگی مردم پاسخ دهیم.

وی می افزاید: امیدواریم با اتمام پروژه های مجتمع های فرهنگی در سال های آینده، تعداد فیلم های در حال اکران را در لارستان به ۱۰ فیلم افزایش دهیم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان هر چند وضعیت کنونی اکران فیلم در تالار وحدت این شهر را مطلوب نمی داند اما معتقد است که مردم از شرایط فعلی ناراضی نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.