رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه نیروهای نظامی کشورش در حال آزادسازی الباب در سوریه هستند، تاکید کرد که آنکارا قصد ماندن در سوریه را ندارد.

اردوغان: ترکیه قصد ماندن در سوریه را ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از حریت، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه امروز طی سخنانی با بیان اینکه هدف کشورش از مداخله نظامی در سوریه تنها شکست داعش است، گفت که نیروهای نظامی ترکیه پس از شکست داعش، سوریه را ترک خواهند کرد تا به گفته وی، این کشور به مالکان اصلی خود بازگردد.

وی که این سخنان را پیش از سفر رسمی خود به بحرین مطرح می کرد، گفت: درست مانند طرابلس، الرای و دابق که از وجود داعش پاک شدند و مردم به (خانه های خود) بازگشتند، الباب نیز پاکسازی خواهد شد و مردم الباب مجددا به آنجا باز خواهند گشت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ترکیه به دنبال ایجاد منطقه خالی از تروریسم است، هدف عملیات سپر فرات را پیشروی به سوی منبیج و رقه پس از نبرد الباب دانست.

«اردوغان» افزود: پس از نابودی داعش، «وای پی دی» و «پی وای دی» از منطقه و بیرون راندن داعش از رقه، نعمتی بسیار بزرگ برای ما بدست خواهد آمد. اما اکنون برای صحبت در مورد این مسائل بسیار زود است.

رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: پس از (فتح) الباب هیچ توقفی در کار نخواهد بود. احتمالا آنجا مشکل ارتباطات وجود خواهد داشت. پایتخت داعش الباب نیست بلکه رقه (پایتخت داعش) است.

وی همچنین از ورود نیروهای کشورش به مرکز شهر الباب خبر داد و گفت که نیروهای نظامی ترکیه مهمترین نقاط این شهر را در اختیار گرفته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.