یزد- عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران و انقلاب اسلامی یکی از اساسی‌ترین مسائل در جهان است و انقلاب اسلامی ایران در تمام تحولات دنیا تاثیرگذاربوده است.

انقلاب اسلامی ایران در تمام تحولات دنیا تاثیرگذاربوده است

به گزارش قدس آنلاین، حسن رحیم پور ازغدی شامگاه یک شنبه در مراسم افتتاحیه سومین کنگره شهدای دانشجوی استان یزد اظهار داشت: آینده ما و آینده نظام ما مدیون شهدا است و آنچه در کشور داریم از برکت خون شهدا است که برای احیای ارزش‌های اسلامی به میدان رفتند و تمام دنیا می‌دانند که بدون ایران هیچ اتفاقی در منطقه رخ نمی‌دهد.

وی افزود: تشکیل حکومت وسیله‌ای برای کمک به تحقق هرچه بیشتر فرد و جامعه دینی است و بخشی از این موضوع یک جهاد سیاسی نظامی است که معمولا انقلاب را به آن می‌شناسند ولی یک بخش بنیادی‌تری هست که از آن به جهاد تمدنی و تمدن‌ساز یاد می‌شود.

رحیم پورازغدی با اشاره به دستاوردهای علمی و جهادی انقلاب گفت: تمدن عظیم اسلامی ایرانی قرن‌ها سرسلسله قدرت نظامی و تمدن خلاق بود و عمده دانشمندان این تمدن، ایرانی بودند اما باید دید چه شد که در دو قرن اخیر به یک تمدن وابسته تبدیل شد.

وی با بیان اینکه یران به ادعای مسئولان غربی یکی از ۴ کشور برتر دنیا است افزود: ایران در رأس اخبار همه کشور های دنیا قرار دارد و تمام نامزدهای انتخابات‌ دنیا ابتدا مواضع خود را در مورد ایران اعلام می‌کنند که این نشان می‌دهد ایران در رأس مسائل جهانی تاثیرگذار است.  

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در اوج تاریکی قرون وسطی در اروپا، ایران در اوج قدرت، ثروت، معرفت، تمدن جهانی بوده و اروپای شمالی نیز وضعیت متفاوتی با اروپای جنوبی داشت.

وی افزود: در اروپای جنوبی که جزو حکومت اسلامی بود، کتابخانه‌های بزرگ، بیمارستان‌های عظیم و معماری‌های زیبا و کارخانجات صنعتی و نساجی دیده می‌شد اما اروپای شمالی در بردگی و بربریت به سر می‌برد و از تمدن درخشان محروم بود.

رحیم پور ازغدی با اشاره به چند کتاب تاریخی گفت: بر اساس اعتراف غربی‌ها، بسیاری از آن‌ها از آزادی علم، بحث و کمک دانشگاه‌های اسلامی به تحصیل علم پرداختند این در حالی است که امروز به مخالفت با تمدن اسلامی می‌پردازند اما اعترافات  آن‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهد که در کتب تاریخی به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: در دوران جنگ داخلی غرب مسیحی، مسلمانان به دنبال تمدن‌سازی و مطالعات علمی بودند، و امروز غرب هرچه دارد و به هر پیشرفتی رسیده، مرهون مسلمانان است زیرا مسلمانان هر کجا گام نهادند، علوم و صنایع خود را نشر داده و در اختیار اروپائیان قرار دادند و عامل ایجاد نهضت علمی و صنعتی در اروپا شناخته می‌شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشجویان باید با مطالبه‌گری مراقب مسؤولان و دستاوردهای انقلاب باشند تا دشمنان با برخی انحرافات و فسادهایی که در تمدن اسلامی نمود پیدا کرد، بر انقلاب اسلامی تسلط پیدانکنند.

رحیم‌پورازغدی انحراف فرهنگی و فساد مالی و اخلاقی را از دیگر آسیب‌های تخریب تمدن اسلامی برشمرد و گفت: شهدای ما برای احیای جامعه دینی و تمدن دینی جان خود را فدا کردند بنابراین باید برای احیای جامعه و تمدن دینی تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه یزد نیزدر این مراسم گفت: پیامی که شهدا به ویژه شهدای دانشجو برای ما دارند، جدای از اینکه وظیفه ما پاسداشت خون آنهاست، پیامی است که ما در عصر حاضر باید از این خون‌ها دریافت کنیم و وظیفه خودمان را به درستی بشناسیم.

محمدصالح اولیا اظهار داشت: مقابله با تهاجم فرهنگی نیاز به مجاهدت همه جانبه دارد، وازظرفیت هنر در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور باید استفاده شود.

وی افزود: دانشجویان در این زمان مخاطب پیام شهدا هستند و اگر استقلال ما به معنی واقعی تا حد زیادی به استقلال اقتصادی وابسته است، طبیعی است که تمام ما باید تلاش خود را در این عرصه به کار بندیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.