کرباسی گفت: در حال حاضر تقریبا ۳۰ درصد بنکداران در میدان اعدام تهران تعطیل شده اند و با تأسیس هر فروشگاه جدید مانند بیم ترکیه درصد بیشتری از این مغازه‌ها تعطیل خواهند شد

تعطیلی ۳۰ درصد واحدهای بنکداران مواد غذایی به دلیل افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشورهای بیگانه

به گزارش قدس آنلاین عباس کرباسی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: پس از کاهش تعرفه واردات حبوبات، قیمت لوبیا چیتی، لپه و عدس خارجی ۱۵ درصد کاهش یافته اما قیمت حبوبات داخلی هیچ گونه تغییری نداشته و برخلاف انتظار پایین هم نیامده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به جز تغییر قیمت حبوبات وارداتی قیمت کالاهای دیگر تغییر چندانی نداشته و بازار در رکود به سر می برد، تنها کالایی که ۵ درصد گران تر شده است سس های مایونز و گوجه فرنگی است آن هم نه برای همه برندها بلکه برای چند برند محدود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در رابطه با قیمت برنج های خارجی گفت: محسن و خاطره قیمتشان تغییری نکرده است اما توسط شرکت gtc برنج خارجی با قیمت ۳۴۰۰ تومان به ۵، ۶ نفر از عمده فروشان بزرگ داده شده که چنان چه توزیع این برنج ها توسط این عمده فروشان منصفانه باشد خریدار می تواند آن را با قیمت ۳۸۰۰ تومان تهیه کند.

کرباسی اظهار داشت: تا پیش از این نیز انبارها پر بود از برنج خارجی، اما متأسفانه توزیع کنندگان آن‌ها صبر می کنند تا هر زمان که فروش برایشان سود بیشتری دارد آن را به بازار وارد کنند.

وی در رابطه با حضور فروشگاه هایی مانند هایپراستار و همچنین تأسیس برخی دیگر از جمله بیم ترکیه اظهار داشت: تأسیس این گونه فروشگاه ها موجب ضرر و زیان زیادی به سوپرمارکت‌ها و حتی بنکداران شده است. در حال حاضر تقریبا ۳۰ درصد بنکداران در میدان اعدام تهران تعطیل کرده اند و با تأسیس هر فروشگاه جدید درصد بیشتری از این مغازهها تعطیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: در این دو سال مغازه داران و بنکداران زیادی برای تغییر شغل مراجعه کرده‌اند. هم اکنون ۶۰ درصد فروش نسبت به سال های قبل کمتر شده بنابراین چه لزومی دارد که در چنین شرایطی فروشگاه هایی که جنس وارداتی عرضه می کنند وارد کشور شوند.

دبیر اتحادیه بنکداران تصریح کرد: بدون شک سود کلانی از تأسیس چنین فروشگاه هایی نصیب کشور رقیب خواهد شد اما جالب است که وزارت صنعت هم از آن ها حمایت می‌کند.

منبع: نسیم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.