بیرجند- معاون امداد و نجات هلال احمر استان خراسان جنوبی گفت: متاسفانه تجهیزات امدادی و ترابری استان در شرایط بحرانی پاسخگوی نیاز این استان نیست.

خراسان جنوبی با کمبود تجهیزات امدادی روبروست

به گزارش قدس آنلاین، بخشی ظهر دوشنبه در سومین نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان خراسان جنوبی نیز از نبود پایگاه امداد و نجات کوهستان خبر داد.

وی  گفت: متاسفانه تجهیزات امدادی و ترابری استان در شرایط بحرانی پاسخگوی نیاز نبوده و علاوه بر این در اوضاع بحرانی دستگاه‌ها و شهروندان درخواست‌هایی دارند که هلال احمر متولی آن نیست.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان خراسان جنوبی این موارد را شامل اطفای حریق و حمل اجساد در جاده‌ها دانست و گفت: این امر موجب کاهش کارکرد سازمان شده و به کمبود تجهیزات در شرایط بحرانی دامن می‌زند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این جلسه از آماده باش نیروهای عملیاتی استان در پی ورود سامانه بارشی جدید به کشور و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در نقاط مختلف استان خبر داد.

جواد خامسان اظهار داشت:به منظور بررسی وضعیت آمادگی دستگاه‌ها در مدیریت بحران احتمالی ناشی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در نقاط مختلف استان این جلسه تشکیل شد.

وی با اشاره به اعلام آماده باش به تمام دستگاه‌های مسئول و کمبود امکانات و تجهیزات از آنها خواست تا نسبت به پیگیری استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها بهره‌مند شوند.

خامسان افزود: به جهت هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری در زمان حوادث در راستای تشکیل اتاق مدیریت بحران با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی باید اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی و عملیاتی در آماده باش کامل هستند.

ابوالحسن میرجلیلی اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی در اواخر بهمن ماه و اسفند ماه بارندگی‌های سنگین و قابل توجهی در استان خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: این بارندگی‌ها به صورت سیلاب، روان آب و آبگرفتگی معابر خواهد بود.

میرجلیلی از آماده باش همه دستگاه‌های عملیاتی و امدادی استان خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون جلسات هماهنگی در محل فرمانداری، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها برگزار شده است.

نماینده هواشناسی استان خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به شرایط جوی استان در 48 ساعت آینده احتمال بارندگی در سطح استان وجود دارد که شدت بارش‌ها در شمال و شمال شرقی استان شامل شهرهای فردوس، بشرویه، سرایان، دیهوک، سه قلعه، آرین شهر و خضری بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بارش‌ها عمدتا به صورت رگبار همراه با وزش باد نسبتا شدید خواهد بود و در مناطق جنوبی استان پدیده غالب وزش باد همراه گرد و خاک پیش‌بینی شده است همچنین در مناطق شمالی استان احتمال جاری شدن روان‌آب وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.