بیرجند-پیش بینی بارش های سیل آسا و احتمال جاری شدن سیل و همچنین وقوع حوادث غیر مترقبه موجب شد تا بسیاری از دستگاه های اجرایی در این استان به حالت آماده باش درآیند.

خراسان جنوبی به حالت آماده باش درآمد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین مدیرمرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیش‌بینی جریان روان‌آب اورژانس ۱۱۵ با ۵۹ پایگاه زمینی ۶۷ دستگاه آمبولانس آمادگی لازم برای خدمت رسانی در روزهای بارانی و جاری شدن سیلاب را دارد.

علی دلخروشان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در صورت شرایط جوی مناسب و اجازه پرواز، بالگرد اورژانس هم در حال آماده باش است اظهار داشت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانسی با ظرفیت جابه جایی و انتقال ۱۵ مصدوم به مرکز استان خراسان جنوبی آماده برای خدمت‌رسانی است.

وی گفت: ۳۸۰ نیروی متخصص امدادی در خراسان جنوبی در پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای وشهری مستقر هستند و دو دستگاه آمبولانس در مرکز استان برای ارائه خدمات به شهروندان است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی هم از کاهش دید افقی و گرد و خاک در جاده‌های استان خبر داد و گفت: عصر امروز بارش‌های رگباری برخی شهرستان‌های استان را در بر می‌گیرد و شاهد جاری شدن روان‌آب و سیل در سطح معابر خواهیم بود.

علیرضا خندان‌رو اظهار داشت: طبق بررسی همدیدی و آینده‌نگری نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از شدت بارش‌های رگباری در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در خراسان جنوبی است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بارش‌های رگباری از عصر امروز آغاز و شاهد رواناب در نواحی غرب، شمال غرب به ویژه در شهرستان‌های سرایان، فردوس و طبس باشیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک سبب کاهش میدان دید افقی و ایجاد اختلال  در تردد جاده‌ای می‌شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: درحال حاضر محور ورودی شهرستان بشرویه، مناطقی از دیهوک طبس و نهبندان شاهد وقوع گرد و خاک است.

حسین رضایی افزود: رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های استان خراسان جنوبی را دارند با توجه به کاهش میدان دید افقی با احتیاط رانندگی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.