بیرجند- مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به آغاز دهه فاطمیه حوزه هنری امسال برای دومین سال متوالی سوگواره هنری فاطمیون را در خراسان جنوبی برگزار می‌کند

دومین سوگواره هنری فاطمیون درخراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، مجید کریمیان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این سوگواره مجموعه مباحث و برنامه‌های مرتبط با دهه اول، دوم و سوم فاطمیه ارائه خواهد شد و امید است در این سوگواره همه هنرمندان بتوانند نقش مثبت و مستحکمی در تقویت مباحث دینی و اعتقادی ایفا کنند.

وی از برگزاری تئاترهای مذهبی با موضوعات مرتبط با ایام فاطمیه در مساجد، اکران فیلم مستند شهدای گمنام و فیلم مدافعان حرم در مساجد و ادارات استان خبر داد.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: اکران فیلم‌های مستند فرمانده با محوریت سردار "ابوحامد" فرمانده لشکر فاطمیون، پخش مستند شهید "صابری" از مدافعان لشکر فاطمیون و سردار شهید "صدرزاده" از فرماندهان گردان لشکر فاطمیون نیز در دهه فاطمیه برگزار می‌شود.

کریمیان از برگزاری شب شعر فاطمی در ۲۶ بهمن ماه در سالن اجتماعات حوزه هنری خبر داد و گفت: نمایشگاه عکس اربعین نیز در دهه فاطمیه دوم برگزار می‌شود.

وی برگزاری کارگاه‌های تخصصی شعر و تصنیف آئینی توسط "حاج محمد صمیمی" در ۲۱ بهمن ماه، برگزاری شب خاطره شهدای مدافع حرم و مفقودالاثر با مشارکت هیئت فاطمیون در ۹ اسفند ماه، انتشار قطعات آلبوم تولیدی موسیقی فاطمیون کاری از استودیو صدای حوزه هنری و غبارروبی مزار شهدای مفقودرالاثر و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های سوگواره هنری فاطمیون در خرسان جنوبی است.

برگزاری نخستین مسابقه عکس سوگواره رهپویان حرم در خراسان جنوبی

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقه عکس سوگواره رهپویان حرم در خراسان جنوبی گفت: این مسابقه برای نخستین بار و به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی گفت:مهلت ارسال آثار این مسابقه ۹ اسفندماه امسال است و نمایشگاه این مسابقه نیز در تاریخ ۱۱ اسفندماه در بیرجند برگزار می‌شود.

وی تصاویر ارسالی به این مسابقه را شامل تصاویر مربوط به مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و تصاویری که در سفرهای زیارتی عتبات عالیات گرفته شده است دانست و افزود: همچنین این مسابقه بدون محدودیت ارسال آثار و همچنین تاریخ اخذ تصاویر برگزار می‌شود.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه بیان کرد: ثبت لحظات عارفانه و عاشقانه زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در مراسم بین‌المللی اربعین حسینی از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقه است.

کریمیان تصریح کرد: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین ۹۶ از برگزیدگان آثار مربوطه تجلیل خواهد شد..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.