رشت_ مدیرعامل مجتمع دخانیات گیلان گفت: بزرگترین مجموعه فرآوری توتون در کل کشور و بهترین در خاورمیانه در گیلان وجود دارد.

بهترین مجموعه فرآوری توتون خاورمیانه در گیلان است

کامبیز عیدیان مدیرعامل مجتمع دخانیات گیلان و مشاور مدیر عامل دخانیات ایران عصر روز دوشنبه ۲۵ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دخانیات ایران سابقه بسیار قوی و محکمی دارد اظهار کرد: شرکت دخانیات ایران در سال ۱۳۰۷ به صورت انحصاری تاسیس شد و هدف اصلی آن تولید کالای دخانی بوده است.
وی گفت: کل شرکت هایی که در دنیا در حوزه توتون و دخانیات فعالیت دارند شرکت دخانیات ایران را به عنوان شرکت قابل اطمینان و برتر می‌دانند.

کامبیز عیدیان اظهارکرد: قرار دادهای خیلی خوبی را با شرکت های بین الملی برای مجهز کردن شرکت دخانیات گیلان برای به روزکردن دستگاه های تولید سیگار در گیلان امضا کرده ایم تا راه را برای صادرات سیگار فراهم می شود.

عیدیان با بیان اینکه می‌دانیم که کالای تولیدی برای سلامتی مضرر است، یادآور شد: باید سعی بکنیم این کالا را به شکل داخلی تولید کنیم تا ارزبری کمتر شود ولی به هیچ عنوان صفر نخواهد شد اما به سمت این هستیم که سهم بیشتری را در بازار داخلی جذب نماییم.

وی هدف دوم از تولید کالای داخلی رااینگونه ابراز کرد: که با عدم تولید قطعا مصرف کنندگان به سمت محصولات قاچاق که عموما بی کیفیت هستند رفته، و با توجه به مضر بودن این کالا تمرکز خود را به سمت صادرات خواهیم گذاشت.
وی افزود:در مجتمع دخانیات گیلان ۴ سالن در حال فعالیت هست که در سالن شماره ۴ با مشارکت شرکت gti و با برند وینستون در حال تولید هستیم.
مشاور مدیرعامل دخانیات ایران افزود: از اواخر سال ۹۶ دو خط جدید اضافه خواهد شد که در کل خاورمیانه و بلوک شرق تک خواهد بود و تنها کشوری که این تجهیزاتی را دارد در روسیه است و شرکت دخانیات گیلان با آن شرکت برابری می کند.
خرید تضمینی توتون از کشاورزان
عیدیان با اشاره به خرید تضمینی توتون عنوان کرد: ۳۱۰ هکتار زمین زیر کشت برای کشت توتون با همکاری ۵۰۰ کشاورز به صورت مستقیم با شرکت دخانیات برایخرید تضمینی توتون وجود دارد.
وی افزود: مجتمع دخانیات گیلان در ماه بالغ بر ۷ میلیارد تومان هزینه حقوق و دستمزد کارکنان خود را پرداخت میکند و سعی ما این است که این مجتمع را سرا پا نگه داریم. هرچند این شرکت خصوصی شده ولی در استان مسوولین کمک زیادی می‌کنند و ما هم در تلاشیم به اشتغال استان کمک کنیم.
آمادگی کامل برای صادرات محصولات
مدیر مجتمع دخانیات گیلان با بیان اینکه کشور های همجوار در حوزه دریای کاسپین به عنوان یکی از بزرگترین مناطق مصرف کننده توتون توانایی کشت و برداشت توتون را ندارند، یادآور شد: بازار بسیار مناسبی در این حوزه وجود دارد و آماده همکاری با تمام نهادها برای فراوری و صادرات این محصول به کشورهای همسایه هستیم.
عیدیان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ سعی داریم که رتبه خودمان را در بازار داخلی و خارجی ارتقا بدهیم گفت: شرکت دخانیات گیلان تنها شرکتی هست که کل چرخه این محصول را در اختیار دارد
 نیروی بدون برنامه جذب نمی شود
مشاور مدیرعامل دخانیات ایران جذب نیرو ۱۰۰ یا ۵۰ نفری را مناسب دانست و گفت: اگر قرار باشد حجم زیادی نیرو وارد کنم، اجحاف در حق سایر کارمندان و کارگران و کشاورزان است خواهد بود و هدف ما این است که وضعیت معشیتی کارگران حفط شود و باید کاری کنیم همین افراد سراپا به مانند. مطمئنا برنامه ای مدون داریم و به هیچ عنوان نیروی بدون برنامه جذب نمی شود و دوست ندارم و حق ندارم که با حقوق این ۱۶۰۰ پرسنل بازی بشود.
وی افزود: شرکت دخانیات ایران زیر میانگین ۳۰ یا ۳۲ سال تعدیل نیرو نکرده است و با میانگین ۳۵ سال بازنشسته شده اند و به هیچ عنوان کارگری با ۲۰ سال سابقه بازنشسته نشده است.
حمایت کامل از باشگاه دخانیات
مدیر مجتمع دخانیات گیلان به فعالیت های این شرکت در حوزه ورزش هم اشاره کرد و گفت: از باشگاه فرهنگی ورزش دخانیات گیلان حمایت می‌کنیم و در سال بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون هزینه می شود و سعی میکنیم تا پرسنل مجتمع دخانیات گیلان از این برنامه های بهره مند شوند و در سال ۹۶ بودجه بیشتری اختصاص خواهیم داد و قصد داریم تیمداری را به شکل حرفه ای در چند رشته ورزشی داشته باشیم.

سود بالای کشت توتون

عیدیان تصریح کرد: در سال ۹۵_۹۶ در استان گیلان ۲۰ تا ۲۵ درصد به جهت ترغیب کشاورزان برای کاشت توتون نرخ خرید تضمینی افزایشیافته است.
وی با بیان اینکه کشت توتون سود دهی بیشتری نسبت به کیوی و صنوبر دارد، گفت: توتون درجه یک کیلویی ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومن خریداری می شود.
مدیر مجتمع دخانیات گیلان در پایان بزرگترین چالش دخانیات را قاچاق دانست و گفت: دخانیات ایران تقریبا ۱۵ درصد مصرف کشور را تامین میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.