نمایشگاه های بهاره تهران امسال در مصلای تهران، حکیمیه، بوستان ولایت، پارک ارم و فرهنگسرای خاوران برپا می‌شود.

عرضه کالاهای اساسی با تخفیف۲۰ درصدی

قدس آنلاین - روزهای آخر بهمن است و فروشندگان در سایه نیاز مردم به تهیه برخی اقلام ضروری برای شب عید ساز گرانی را کوک می‌کنند.

اتاق اصناف ایران هر سال برای اینکه مردم تنها نظاره گر ویترین فروشگاه ها نباشند با برگزاری نمایشگاه بهاره تلاش دارد تا عرصه حکمفرمایی گرانی را در کالاهای مورد نیاز مردم از عرش به پایین بکشد.

رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه هیچ کالای خارجی در این نمایشگاه حق توزیع ندارد مگر آنکه مشابه داخلی نداشته باشد، می‌گوید: اصناف موظف هستند در نمایشگاه‌های بهاره همه کالاهای خود را با ۱۵ تا۲۰ درصد تخفیف به مردم عرضه کنند و مباحث قیمت گذاری و کیفیتی کالاها هم بشدت توسط تعزیرات و بازرسی اصناف کنترل می‌شود تا اجناس ارایه شده زیر قیمت بازار باشد.

فاضلی با بیان اینکه اصناف مختلف در نمایشگاه بهاره، پوشاک، مواد شوینده، مواد پروتئینی شامل گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، کالاهایی همچون مبلمان، پارچه، لباس، کیف و کفش و سایر مایحتاج مورد نیاز مردم از جمله میوه را عرضه خواهند کرد، می‌افزاید: برخی کالاهای اساسی مثل برنج، شکر، کره و دیگر موارد نیز برای تنظیم بازار در این نمایشگاه ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه ها در استان های مختلف بتدریج از ۱۲ اسفندماه آغاز به کار خواهند کرد و تا ۲۸ اسفندماه به کار خود ادامه خواهند داد، می‌افزاید: هر نمایشگاه در هر زمانی که آغاز به کار کند، ۱۰ روز برپا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه های بهاره به عهده اتاق اصناف است و در سراسر کشور با هماهنگی سازمان های صنعت و معدن و فرمانداران برپا می‌شود، می‌گوید: هیچ نمایشگاهی در شهرستان‌های کشور بدون هماهنگی و تأیید اتاق اصناف و افراد گفته شده اجازه برگزاری نخواهد داشت.

به گفته وی نمایشگاه بهاره تهران نیز در مصلای تهران، حکیمیه، بوستان ولایت، پارک ارم و فرهنگسرای خاوران برپا می‌شود.

بنا نژاد، عضو اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مشهد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: نمایشگاه های بهاره عرضه مستقیم کالا از ۱۳تا ۲۰ اسفند در نمایشگاه بین المللی مشهد دایر می‌شود و کیف و کفش و پوشاک و مواد غذایی و خشکبار را بسته به نوع کالا تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار در دسترس مردم می‌گذارد و کالاهای تنظیم بازار مثل برنج، مرغ منجمد و شکر نیز در این نمایشگاه موجود خواهد بود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.