۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: 503598

کاخ سفید واشنگتن روز دوشنبه اعلان کرد: انتظار می رود دونالد ترامپ امروز تصمیم های تازه خود را در باره مهاجرت با عنوان «امن نگهداشتن مردم آمریکا» اعلان کند.

کاخ سفید در انتظار تصمیم تازه ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، این در حالی است که یک دستیار بلندپایه ترامپ تاکید کرد وی با صدرو فرمان جنجالی ممنوعیت سفر، از حدود اختیارات خود فراتر نرفته است.

استفان میلر دستیار ریاست جمهوری آمریکا به برنامه فاکس نیوز ساندی گفت: با توجه به توقف اجرای فرمان ممنوعیت با حکم دادگاه استیناف فدرال تا بررسی های حقوقی بیشتر، ترامپ همه گزینه ها را بررسی و پیگیری می کند.

کاخ سفید ممکن است یا یک درخواست تجدیدنظر اضطراری به دیوان عالی ارایه کند، یا از امتیازات این فرمان در دادگاه های رده پائین تر دفاع یا یک فرمان تازه اجرایی صادر کند. گزینه اخیر روز جمعه توسط خود ترامپ مطرح شده بود.

میلر همچنین به برنامه میت د پرس شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت: ما گزینه های تازه و بیشتر را برای تضمین اینکه مهاجرت اسباب و وسیله ای برای پذیرش افرادی به داخل کشورمان نیست که با ملت ما و ارزش های آن دشمنی دارند، بررسی می کنیم.

وی افزود: چیزی به نام برتری قوه قضائیه وجود ندارد و این اقدام قضات، قدرت را از دستان رئیس جمهوری ایالات متحده خارج کرده است.

در حالی که سرنوشت محدودیت های ترامپ بر پناهندگان و مسافران هفت کشور اسلامی در دستان دادگاه های آمریکا قرار گرفته است، یک فرمان اجرایی جداگانه در باره اولویت اخراج مهاجران غیرمجاز، راه را برای بازداشت صدها نفر در روزهای گذشته هموار کرد که بسیاری از آنان از آمریکای لاتین بودند.

همچنین همزمان با تظاهرات هزاران تن از مردم مکزیک در روز یکشنبه در اعتراض به وعده ترامپ در باره وادار کردن این کشور به پرداخت هزینه های ساخت یک دیوار مرزی طولانی، کاخ سفید طرح های رئیس جمهوری را برای بررسی اقدام تازه برای تسریع اخراج مهاجران غیرقانونی، تائید کرد.

ماموران سازمان فدرال مهاجرت و گمرک ایالات متحده، افراد فاقد مدارک قانونی را در آتلانتا، آستین، شیکاگو، لس آنجلس، نیویورک و دیگر شهرها در آنچه عملیاتی عادی نامیدند، دستگیر کردند.

بسیاری از سیاستمداران دمکرات آمریکا به علت نگرانی از دستگیر شدن افراد بدون پیشینه کیفری و جزایی، از دولت این کشور درخواست اقدام ملایم در این باره کرده اند.

میلر در مصاحبه روز یکشنبه افزود: رئیس جمهوری از قدرت و اختیار جلوگیری از ورود برخی افراد به داخل این کشور برخوردار است.

بر اساس فرمان ناگهانی و بدون سابقه هشتم بهمن ماه ترامپ، ورود همه پناهندگان به مدت 120 روز و پناهجویان سوری برای همیشه به خاک آمریکا ممنوع شد.

این فرمان همچنین ورود شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران را به مدت 90 روز به آمریکا، ممنوع کرده بود.

اما یک قاضی فدرال شهر سیاتل در سوم فوریه (15 بهمن ماه) با صدور حکمی اجرای این فرمان را متوقف کرد. یک هیات سه نفری از قضات دادگاه تجدیدنظر سان فرانسیسکو نیز به اجماع علیه ازسرگرفته شدن اجرای فرمان ترامپ، رای دادند.
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.