تبریز- مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۷ هزار حامی طرح اکرام و محسنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲۲ میلیارد ریال به ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند استان کمک کرده‌اند.

۱۰ هزار فرزند محسنین بدون حامی هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمد کلامی اظهار داشت: هشت هزار و ۱۷۷ حامی طرح محسنین چتر حمایتی خود را بر چهار هزار و ۸۱۰  فرزند خانواده‌های نیازمند استان گسترانیده‌اند و این در حالی است که اکنون ۱۰ هزار و  ۴۱۰  فرزند بدون حامی هستند.

وی با بیان اینکه ۳۷ هزار حامی طرح اکرام و محسنین در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۱۲۲ میلیارد ریال به ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند کمک کرده‌اند، افزود: خانواده طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده‌های نیازمند می‌شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، از کار افتاده و یا زندانی هستند.

کلامی تصریح کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین سفره‌ بابرکتی است که با تأسی از سیره‌ علوی گشوده شده و تاکنون توانسته است تا حد بسیاری از مشکلات مادی و معنوی ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند بکاهد.

وی با دعوت از خیران برای حمایت از فرزندان خانواده‌های نیازمند استان، اظهار کرد: طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم توسط حامیان است و حامیان می‌توانند با انتخاب خانواده مورد نظر همراه با کمک حدود ۷۹۸ هزار ریال ماهانه نیازهای این فرزندان را تامین کنند.

کلامی خاطرنشان کرد: فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه با اولویت‌های نیازهای خانواده هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می‌شود و پس از آن کمک‌های حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموری مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان از چتر حمایتی ۲۸ هزار و ۶۴۰ حامی استان به چهار هزار و ۴۵۳ یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام خبر داد و تصریح کرد: این حامیان در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۹۵ میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت کمک کرده‌اند.

کلامی تاکید کرد: طرح اکرام خانواده شامل کمک به ایتام نیازمند و محروم تحت حمایت است که هر یتیم به طور متوسط دو میلیون و  ۱۴۸ هزار ریال کمک ماهیانه از حامیان دریافت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.