رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به صحبتهای سرمربی استقلال پاسخ داد.

پاسخ کمیته انضباطی به صحبتهای منصوریان/ فرافکنی نکنید

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل حسن زاده درباره واکنش های مختلفی که به رای کمیته انضباطی بعد از دربی شده و اینکه گفته می شود این رای سریع اعلام شده است، گفت: ما در فصل جاری سعی کرده ایم با توجه به فشردگی مسابقات، همه احکام را زود صادر کنیم. کسی که در بازی بزرگ کار زشتی انجام داده، نباید طوری باشد که در مسابقه بعد بازی کند. به عنوان مثال اگر با تاخیر رای سیدجلال حسینی را می دادیم، چون پرسپولیس پس فردا بازی دارد این رای به عقب می افتاد.

وی افزود: شاید شما سئوال کنید آقای فتاحی در سازمان لیگ که چرا یک روز بعد از مسابقات عادی گزارش بازی را می دهد و حتی در مسابقاتی که در شهرستان برگزار می شود گاهی دو روز بعد گزارش مسابقه را به کمیته انضباطی می دهد ولی دو ساعت بعد از دربی گزارش را ارائه می دهید؟ خب وقتی گزارش بازی دو ساعت بعد از اتمام آن آمده است چرا رای ندهیم؟ البته مسابقه بزرگ این دوستان را واداشته تا گزارش خود را ارائه بدهند. البته گاهی هم می گویند چرا کمیته انضباطی با تاخیر رای می دهد.

رئیس کمیته انضباطی خاطرنشان کرد: اکثر تیم ها ما را متهم کرده اند. وقتی چند وقت پیش رحمتی درخواست کرد محرومیتش تعلیق شود و ما هم این کار را کردیم، کل کمیته انضباطی آبی شد و مخالفان و پرسپولیسی ها به ما گفتند شما استقلالی هستید. الان هم که این رای را صادر کرده ایم استقلالی ها و پرسپولیسی ها ناراحتند. به هر حال حرفها زیاد بوده است ولی اگر موضع رسمی باشگاه اعلام شود جواب می دهیم.

حسن زاده با بیان اینکه وقتی دو بازیکن بزرگ در یک مسابقه حساس با پوشش تلویزیونی گسترده دست به این کار می زنند با سایر مسابقات تفاوت دارد، گفت: اگر دو بازیکن در تیم های شهرستانی این کار را بکنند نیازی نیست این کار را بکنیم و سریع رای بدهیم. گل سرسبد فوتبال ما دربی است و پخش بین المللی هم دارد.  بخصوص اینکه هر دو بازیکنی که درگیر شده اند (سیدجلال حسینی و سیدمهدی رحمتی) در تیم ملی بوده اند و باید با این قدرت برخورد شود.

وی تاکید کرد: بنده نگران نیستیم عده ای مخالف رای باشند و حتی تخریب و تحلیل کنند. از شب گذشته تحلیل های زیادی شنیده ام. حتی شنیدم سرمربی استقلال در برنامه نود اعلام کرده وقتی داور در زمین با کارت زرد و قرمز جریمه می کند، کمیته انضباطی چه کاره است که محروم می کند. باید بگویم اگر داور کارت زرد و قرمز داده، کمیته انضباطی هم می تواند بازیکن را یک تا شش جلسه محروم کند. حالا وقتی استدلال آنها اینطور است، با چه منطقی بگوییم بازیکنان را محروم کرده ایم.

رئیس کمیته انضباطی یادآور شد: هرجا علیه قرمز و آبی رای داده ایم تهدید شده ایم؛ بخصوص از روز گذشته.

حسن زاده در پاسخ به این سئوال که چرا به عنوان مثال کمیته انضباطی در دیدار ماشین سازی و تراکتورسازی تبریز و زمانی که بازیکن تراکتورسازی به سینه داور زده است، رای او صادر نشده ولی آرای دربی زود اعلام می شود؟ گفت: وقتی یک خبر در مطبوعات منتشر می شود و حتی تیتر می شود، اگر شما تلاش کنید و بگویید اینطور نبوده دیگر فایده ندارد. دیگر شما فرصت اینکه ثابت کنید اینطور نبوده، ندارید. ما رای آن بازی را داده ایم و ابلاغ شده است.

وی درباره اینکه منصوریان گفته است مشکل محرومیت باشگاه های ایرانی از سوی فیفا کمیته انضباطی است و او هنوز مطالباتش را از باشگاه نفت تهران نگرفته است، گفت: پرونده های مالی را مثال می زنند. باشگاه استقلال بدهکارترین باشگاه است. امسال جرات کردیم ۱۰ درصد مطالبات را گرفتیم.

رئیس کمیته انضباطی یادآور شد: منصوریان دوست دارد از نفت پولش را بگیرد ولی شما از باشگاه خودتان (استقلال) شروع کنید. سرمربی سابق باشگاه شما ۸ یا ۹ سال است که از استقلال طلب دارد ولی حکمش اجرا نمی شود اما در تریبون رسمی می گویند مطالبات ما را (از باشگاه نفت تهران) بگیرید. اینها مباحث حقوقی است. باید به جلسه بیایید و مدارک بدهید. ولی مردم اینرا متوجه نمی شوند و عمقی نگاه نمی کنند. اینها فرافکنی است.

حسن زاده تصریح کرد: دو بازیکن موثر فوتبال در دربی کاری کردند که همه معتقدند تا زمانی که درگیری این دو کاپیتان نبود، سکوها جو قابل قبولی داشت ولی وقتی حرکات شما التهاب را به سکو منتقل کرد. خدایی نا کرده اگر جوانهای مردم روی سکوها آسیب ببینند بازهم شما می گویید کمیته انضباطی چرا رای داده است؟

وی ادامه داد: دوستان قرمز و آبی و شهرستانی و پایتختی متوجه شده اند کارمان را انجام داده ایم و از هیچ تهدیدی نمی ترسیم. دوستان اگر فکر می کنند از نظر قانونی می توانند کاری بکنند بروند دادخواست بدهند. راه برای حرف منطقی وجود دارد ولی برای التهاب خیر.

رئیس کمیته انضباطی در پاسخ به این سئوال که رای مهدی کیانی بازیکن تراکتورسازی به خاطر زدن به سینه داور مقابل ماشین سازی چه بوده است؟ گفت: رای صادر شده ولی الان حافظه ندارم که رای چه بود!

«گاهی در آرای کمیته انضباطی تناقض وجود دارد. به عنوان مثال پیام صادقیان بازیکن پیشین پرسپولیس به دست داور زد و ۶ ماه محروم شد اما مهدی کیانی اینطور نبوده است.» حسن زاده در این خصوص به رادیو ورزش گفت: شما می توانید ثابت کنید که پیام صادقیان به دست داور زده و ۶ ماه محروم شده است؟ این درست نیست. اول اینکه این بازیکن ۶ ماه محروم نشده ثانیا به دست داور نزده است و موضوع چیز دیگری بوده است. شما تشریف بیاورید گزارش مورد مشابه (تراکتورسازی) را نگاه کنید و ببینید چقدر تفاوت دارد.

رئیس کمیته انضباطی با بیان اینکه آیین نامه انضباطی این ظرفیت را دارد که به سبب بازیکن و مسابقه بزرگ و سابقه یک بازیکن رای بدهد، تاکید کرد: اگر رحمتی سابقه نداشت می توانستیم او را یک جلسه محروم کنیم. اگر جلال حسینی سابقه نداشت می شد به جریمه نقدی اکتفا کرد.

حسن زاده درباره صحبتهای منصوریان مبنی بر اینکه رحمتی دو جلسه محروم شده که نتوانیم اعتراض کنیم و اگر سه جلسه بود می شد در حکم تجدیدنظر کرد، گفت: رکن قضایی مکلف است رای را متناسب صادر کند. اگر بگوییم ۶ جلسه محروم است و بعد اعتراض کنند و کم یا زیاد شود یا از بین برود، معنایش این است که رای نامتناسب بوده است. ایشان در دو مرحله تنش ایجاد کرد و دو جلسه محروم شد ولی چون سابقه دارد و قبلا محرومیتش تعلیق شده، تناسب تشخیص این است که دو جلسه محروم شود.

رئیس کمیته انضباطی در پایان گفت: ما می گوییم بیایید همکاری کنید. حتی اگر رای صادر می شود و دلایلی دارید که رای را تلطیف کنید، دادخواست بدهید نه اینکه حکم قضایی را محکوم کنید. بزرگان تیم ها باید کمک کنند که این رفتارها از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.