چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی عصر روز گذشته در بوستان گفتگو به صورت رسمی افتتاح شد.

حضور قدس آنلاین در چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال/ خدام امام رضا(ع) مهمان نمایشگاه

قدس آنلاین - در چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی که در بوستان گفتگو دایر است،  ۳۰۰ غرفه و بخش های پایگاه های اینترنتی، فناوری های نوین اطلاعاتی، دیجیتال و نرم افزارهای تلفن همراه، بازی های رایانه ای و بخش بین الملل حضور دارند. قدس آنلاین نیز همانند سال های گذشته در این نمایشگاه حضور دارد و پذیرای علاقمندان به حوزه فضای مجازی و رسانه های دیجیتال است. متراژ غرفه قدس آنلاین که درست روبروی در ورودی غربی نمایشگاه قرار داد حدود ۱۲ متر است و در این غرفه روزانه، روزنامه قدس در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. در این نمایشگاه، همچنین از نرم افزار موبایلی قدس آنلاین رونمایی شد. علاقمندان می توانند اپلیکیشن قدس آنلاین را از کافه بازار دریافت کنند. آدرس تلگرام قدس آنلاین نیز به آدرس https://t.me/QudsOnline_ir در اختیار کاربران فضای مجازی است. در این کانال جدا از اخبار روزانه و روزنامه های صبح، بخش وسیعی از اخبار آستان قدس اطلاع رسانی می شود.

این نمایشگاه بخش جنبی هم دارد مثل کلینیک سلامت ذهنی فضای مجازی که در آن بازدیدکنندگان تحت آموزش هایی چون نحوه حضور در فضای مجازی و کنترل رفتار در فضای مجازی را قرار می گیرند.  ۱۳۰ غرفه به بخش پایگاه‌های اینترنتی، ۶۰ غرفه به بخش نشر دیجیتال و تلفن همراه، ۲۵ غرفه به بخش‌ فناوری‌های نوین اطلاعات، ۵۰ غرفه به بخش‌ بازی و پویانمایی و همچنین ۳۵ غرفه به بخش بین‌الملل اختصاص یافته است.

این دوره از نمایشگاه به مانند سنوات گذشته دارای ۶ بخش اینترنت، نشر دیجیتال و تلفن همراه، فن آوری های نوین اطلاعات، بازی و پویانمایی، بین الملل و کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی بوده و بخش فناوری های نوین اطلاعات از بخش های جدیدی است که به نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی اضافه شده است.

مراسم افتتاحیه رسمی این نمایشگاه روز گذشته، ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۵:۳۰ با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مسئول برگزاری این نمایشگاه فعالان عرصه مجازی جبهه انقلاب اسلامی هستند و طبق سنوات گذشته اقشار مختلف جامعه از قبیل دانش آموزان، مجموعه اولیا و مربیان و نخبگان دانشگاهی، در این نمایشگاه حضور می یابند.

لازم به یادآوری است که نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در دوره دوم با استقبال حدود ۱۳۰ هزار و دوره سوم با ۸۰ هزار بازدید کننده روبرو بود که در بین نمایشگاه‌های مشابه، استقبال مناسبی به شمار می‌آید.  نخستین دوره این نمایشگاه در سال ۱۳۹۱ در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد و پس از آن دومین و سومین دوره آن طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ در محل دائمی نمایشگاه‌های دائمی شهرداری تهران در بوستان گفتگو برپا شده است. به گفته سخنگوی این دوره از نمایشگاه،  از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان به هم افزایی مجموعه‌های مردم نهاد فعال در عرصه فضای مجازی و معرفی محتوای مناسب در این عرصه اشاره کرد.

همچنین ارتقای سواد فضای مجازی و فرهنگ کاربری سومین هدف برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی است و این نهضت که از جمله منویات رهبر معظم انقلاب به شورای عالی فضای مجازی بوده است، در سال ۹۵ در سراسر کشور توسط دفاتر استانی سازمان سراج و دیگر مجموعه‌ها تعقیب شده است و در این نمایشگاه دستاوردهای آن ارائه می‌شود.
این نمایشگاه تا ۲۹ بهمن از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب در بوستان گفتگو پذیرای علاقمندان است.

روز یکشنبه چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، شاهد حضور خدام امام رضا (ع) در غرفه قدس آنلاین بود.

گزارش تصویری حضور خدام را در اینجا ببینید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.