بیرجند- مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی از برگزاری سوگواره یاس نبوی در ایام سوگواری حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه‌ استان خبر داد.

سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین منصور هاشمی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال سوگواره یاس نبوی در ۴۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی با حضور ۲۰ مبلغ برگزار می‌شود اظهار داشت: سوگواره یاس نبوی در سه مرحله شب شهادت، روز شهادت و شام شهادت حضرت زهرا (س) در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه براساس روال همه سال در ایام دهه فاطمیه اداره کل اوقاف برنامه سوگواره یاس نبوی را دنبال می‌کند افزود: برنامه روز شهادت حضرت زهرا (س) در بیرجند ساعت ۹ صبح در محل امامزادگان باقریه با حضور هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی گفت: در هر شهرستان خراسان جنوبی یک مکان برای برگزاری سوگواره یاس نبوی در نظر گرفته شده که برنامه محوری در بیرجند در محل امامزادگان باقریه برگزار می‌شود.

هاشمی با اشاره به طرح آرامش بهاری افزود: از ۲۸ اسفندماه تا ۱۴ فروردین‌ماه ویژه‌برنامه آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی در مناطق خوش آب و هوا قرار داشته و هر ساله مسافران در نوروز به باقع متبرکه می‌آیند، اظهار داشت: در ویژه برنامه آرامش بهاری مبلغانی بومی و اعزامی به استان خراسان جنوبی اعزام و بعد به بقاع متبرکه می‌روند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طرح آرامش بهاری امسال در ۵۰ بقعه متبرکه برگزار شود که در این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله خیمه‌های معرفت، مشاوره‌های اخلاقی، اجتماعی و برنامه‌های جانبی برگزار می‌شود.

هاشمی افزود: در طرح آرامش بهاری ۴۰ مبلغ به بقاع متبرکه خراسان جنوبی اعزام می‌شوند که این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی، ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی، خدمت‌رسانی مطلوب، ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران و گردشگران نوروزی اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.