شهرکرد-مدیر کل سازمان دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه تا کنون گزارشی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحد های پرورش مرغ گوشتی استان مشاهده نشده است.

هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزا در مرغداری های استان مشاهده نشد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالمحمد نجاتی در بازدید از واحد مرغداری روستای خراجی گفت: روند شیوع و ورود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان توسط پرندگان آزاد پرواز بوده که باعث تلفاتی در طیور بومی نیز شده است.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون گزارشی از درگیری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحد های پرورش مرغ گوشتنی در استان مشاهده نشده است.

وی ضمن بازدید ازیک واحد پرورش مرغ گوشتی در روستای خراجی از وضعیت سلامت مرغداری جویا شد و توصیه های بهداشتی، قرنطینه ای لازم را به مرغدار متذکر شد.

نجاتی در ادامه از مردم خواست که در معدوم سازی طیور خانگی و رعایت اصول بهداشتی، با اکیپ های دامپزشکی نهایت همکاری را داشته باشند تا موردی از بیماری در روستا مشاهده نشود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه این بازدید گفت: باید با آموزش و اطلاع رسانی مردم را از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در استان حادث شده است آگاه کرد تا از آسیب هایی که ممکن است بیماری ایجاد نماید در امان باشند.

وی در این بازدید نهایت همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان را با دستگاه های مرتبط با این وضعیت اعلام داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.