یزد - قائم مقام دانشگاه پیام نورگفت: صنعت و تولید به تخصص دانشگاه‌ها نیاز دارد اما هنوز بین این دو فاصله هایی است که این ارتباط به خوبی شکل نگرفته است و فاصله صنعت و دانشگاه باید روز به روز کم شود.

فاصله بین صنعت و دانشگاه باید کم شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد اکبری بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: درحوزه تولید و صنعت بهره‌وری پایینی در کشور است واین موضوع  برمی گردد به رابطه ضعیف دانشگاه با صنعت، و صنایع باید دانش‌بنیانی‌تر عمل کنند.

وی افزود: علم در صنعت و تولید آنگونه که لازم است کاربردی عمل نکرده و تولید محصولات بی‌کیفیت و فعالیت کارخانه‌ها با کیفیت پایین و شاخص‌های صادراتی نشان دهنده کننده این موضوع است.

اکبری خاطرنشان ساخت: ارتباط صنعت و دانشگاه باید دو طرفه باشد  و دانشگاه‌ها نیز باید بیشتر پای کار بیایند و صنایع نیز باید از ورود دانشگاهیان به بخش صنعت و معدن و کشاورزی ااستقبال بیشتری نمایند

قائم مقام دانشگاه پیام نور تصریح کرد: اصل اقتصاد مقاومتی برای این مطرح شد که کارها بر اساس دانش اقتصاد انجام شود و اگر از دانش اقتصاد به صورت علمی در صنعت استفاده کرده بودیم، امروز هیچ کشوری توانایی تحریم ما را نداشت

وی با بیان اینکه در اقتصاد ۱۰۰ درصد دانش‌بنیان نشده ایم تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بعد از ۳۸ سال به این نتیجه رسیده است که باید اقتصاد را بر مبنای دانش اقتصادی مقاوم سازی کرد که این موضوع باید از سوی دانشگاه‌ها نیز به صورت جدی دنبال شود و انتظار می‌رود صنایع تخصصی‌تر عمل کنند.

این مسئول  خاطرنشان ساخت: ارتقای سطح اقتصاد و کاربردی کردن علوم در کشورنیازمند تربیت نیروی انسانی قوی است  و این رسالت بر عهده دانشگاه‌ها و اساتید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.