معاون اداره کل امور مرزی پدافند غیرعامل وزارت کشور از تشکیل کارگروه‌های تخصصی 11 گانه به ریاست استانداران در استان‌ها خبر داد.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی11گانه در استان‌های کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، «مجتبی مولوی»، درهمایش مدیریت بحران در حوزه صنعت با قدردانی از تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در مدیریت بحران برف سنگین گفت: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی، تسهیل مدیریت در مقابل تهدیدات را از جمله اقدامات دفاع پدافند غیرعامل است.

وی اهداف پدافند غیرعامل را استمرار فعالیت‌های زیربنایی، تأمین نیازهای حیاتی و کاهش آسیب‌پذیری مراکز مهم عنوان کرد و افزود: بخش صنعت، معدن و تجارت تأمین‌کننده اصلی نیازهای حیاتی جامعه است که خود بخش گسترده‌ای از مراکز تأمین، تولید و توزیع ارزاق و مایحتاج عمومی را عهده‌دار است.

مولوی عوامل اثرگذار در مدیریت بحران‌ها و پدافند غیرعامل را شامل سهم 70 درصدی نیروی انسانی، سهم 10 درصدی ابنیه و ساختمان‌ها، سهم 15 درصدی تأسیسات و تجهیزات و سهم 5 درصدی نرم‌افزار و امکانات دانست و ادامه داد: در این مبحث نیز تأثیر و جایگاه بخش صنعت، معدن و تجارت به روشنی قابل درک است.

وی افزود: از این‌رو فواید پرداختن به مقوله پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت شامل حال همه اقشار جامعه می‌شود که این مهم خود مبین جایگاه این بخش برای دستیابی به اهداف پدافند غیرعامل است.

معاون اداره‌کل امور مرزی پدافند غیرعامل وزارت کشور ایجاد بستر مناسب توسعه پایدار، تنش‌زدایی، افزایش آستانه مقاومت ملی و اقتدار ملی، کاهش مخاطرات و آسیب‌ها را از جمله قابلیت‌های پدافندغیرعامل عنوان کرد و گفت: این مقوله همواره در بیانات مقام معظم رهبری مورد تأکید بوده و سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل در 13 بند توسط ایشان ابلاغ شده است.

وی همچنین پرداختن به مقوله پدافند غیرعامل در برنامه‌های 5 ساله دوم، سوم، چهارم را از دیگر موارد اهمیت‌دهی به این مبحث دانست و افزود: در برنامه پنجم توسعه کشور در ماده 215 نیز به این مهم پرداخته شده است.

مولوی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی 11 گانه به ریاست استانداران در استان‌ها اشاره کرد و افزود: امید است با همت مسئولان حوزه تولید و تجارت تدوین سند راهبردی حوزه صنعت، معدن و تجارت، فعال شدن رزمایش‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی، دسته‌بندی سرمایه‌های مختلف در بخش‌های انسانی، سایبری، امکانات فیزیکی تعیین سناریو برای حفظ و بقای سرمایه‌ها، چند منظوره‌سازی واحدهای صنعتی، فعال‌سازی کمیته پدافند غیرعامل در واحدهای صنعتی، ذخیره‌سازی انبار کالاهای اساسی همواره مورد توجه و اقدام عملی قرار گیرد.

«امیر مردادی» مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری گیلان در ادامه این همایش نیز با قدردانی از تلاش مدیران و فعالان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در نیل به موفقیت‌های پدافند غیرعامل تصریح کرد: امیدواریم با تلاشی که از این مجموعه بزرگ شاهد بوده‌ایم، برای آینده نیز در تمامی شهرستان‌ها اتاق بحران تشکیل شود و فرمانداران و شهرداری‌ها نیز در این مقوله همکاری‌های لازم را داشته باشند

وی استفاده از نخبگان دانشگاهی را یک الزام برای دستیابی به اهداف پدافندغیرعامل عنوان کرد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای حفاظت از زیرساخت‌ها، افزایش آستانه مقاومت، تداوم فعالیت‌های ضروری و کاهش اثرات تهدیدات استفاده کنیم.

مرادی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های پدافند غیرعامل باید به گونه‌ای باشد که در بحران‌های مختلف طبیعی برنامه‌ریزی‌ها و تدارکات از پیش انجام شده باشد تا در زمان بروز حادثه مدیریت صحیح سبب کاهش اثرات نامطلوب شود.

در ادامه این همایش مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری گیلان به نیابت از استاندار محترم گیلان، تقدیرنامه‌ای را به‌مناسبت پاسداشت و تقدیر از فعالیت‌های رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در حوزه پدافند غیرعامل به «علی منتظری» اهداء کرد.

در پایان این همایش هم‌چنین از 35 نفر از رؤسای ادارات شهرستانی سازمان صنعت، معدن و تجارت، رابطان سازمانی با مدیریت پدافند غیرعامل استان، برخی از مدیران حوزه صنعت استان و رؤسای اتحادیه‌هایی که در مدیریت بحران برف و خدمات‌رسانی عمومی همکاری گسترده‌ای داشتند با اهداء لوح تقدیر، قدردانی به عمل آمد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.