شهرکرد-مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: مردم با خیال راحت از مرغ های استحصالی در کشتارگاه های طیور استان که تحت نظارت مسئولین فنی، بهداشتی و کارشناسان اداره کل دامپزشکی بسته بندی می شود استفاده کنند.

فراورده های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی کاملا سالم هستند

به گزارش قدس آنلاین، عبدالمحمد نجاتی با بیان اینکه دامپزشکی متولی سلامت دام، طیور، آبزیان و فراورده دهای خام دامی می باشد گفت: دامپزشکی با کنترل بیماری های مسری، واگیردار و مشترک بین انسان و دام نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا می کند.

وی افزود: صادرات و واردات فراورده های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی انجام می شود و مردم نیز با خیال راحت از مرغ های استحصالی در کشتارگاه های طیور استان که تحت نظارت مسئولین فنی، بهداشتی و کارشناسان اداره کل دامپزشکی بسته بندی می شود استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه با توجه به وقوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، مردم به جای اینکه به دامپزشکی اطمینان کنند و محصولات مورد تایید آن را مصرف نمایند بر خلاف آن عمل می کنند.

نجاتی اضافه کرد: هیچ گونه نگرانی از کشتارگاه ها و محصولات بسته بندی نداریم و فقط کسانی که در معرض بیماری هستند مانند کارگران مرغداری، کشتارگاه ها و کسانی که با طیور در ارتباطند باید شرایط بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان، خونریزی در ساق پای پرندگان، کبودی در تاج و ریش و مشکلات تنفسی در طیور را مهمترین نشانه های بیماری خواند و گفت: تمامی پرندگان و حتی اسب و انسان به این بیماری حساسند.

وی از مردم خواست در صورتی که طیور تلف شده مشاهده کردند به آن دست نزنند و قبل از هرچیز به کارشناسان شبکه دامپزشکی اعلام تا نمونه برداری و به روش بهداشتی دفن شوند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.