قم- مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه نباید موقعیت و عظمت عناوین افراد مانع کشف حقیقت شود گفت: عظمت اشخاص دلیل بر حق بودن راه نیست؛ ابتدا باید حق و باطل را شناخت و بعد اهل را قضاوت کرد.

عظمت اشخاص دلیل بر حق بودن راه نیست

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح چهارشنبه در جلسه درس خارج اصول خود که در  شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه نباید موقعیت و عظمت عناوین افراد نباید مانع کشف حقیقت شود اظهار داشت: در فضای مجازی نباید به عناوین دیگران توجه شود و به خاطر عظمت عناوین افراد این تصور به وجود بیایید که حرف آن‌ها حق است.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه باید معیار حق و باطل را بشناسیم افزود: معیار حق و باطل را برای ما اسلام، قرآن و اهل‌بیت (ع) نشان داده‌اند از همین رو با شناخت معیارهای حق و باطل باید در مورد حرف‌های افراد قضاوت کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: عظمت اشخاص دلیل بر حق بودن راه نیست؛ ابتدا باید حق و باطل را شناخت و بعد اهل را قضاوت کرد.

به گفته وی حوزه‌های علمیه باید علوم عقلی و علم کلام را موردتوجه ویژه قرار دهند در این صورت است که با تقویت حوزه‌های عقلانی در مواجهه با فلسفه‌های غربی شک و تردید ایجاد نمی‌شود و بر ذهن افراد اثر نمی‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.