ایلام - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ششمین دوره جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی از سری جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا (ع) در استان ایلام برگزار می شود.

ایلام میزبان ششمین جشنواره ملی رضوی می شود

علی محمدنیاکان، روز چهارشنبه گفت‌وگو با قدس آنلاین، اظهار داشت: این جشنواره در سال جاری به‌صورت فرامرزی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره به دو زبان عربی و فارسی برگزار می‌شود، بیان داشت: هزار و ۵۰۰ نسخه از پوستر و فراخوان این جشنواره در سطح مناطق و استان‌های مختلف کشور و همچنین به زبان عربی در کشور عراق توزیع‌شده است و انتظار می‌رود با توجه به علاقه وافر زوار عراقی به حرم مطهر امام رضا (ع) شاهد شرکت چشم‌گیر شرکت‌کنندگان عراقی در این جشنواره باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره مردادماه سال ۹۶ در ایلام برگزار می‌شود، یادآور شد: جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در سال گذشته برای پنجمین بار متوالی در استان ایلام برگزار که با استقبال بسیار خوبی از سوی اقشار مختلف مردم مواجه شد.

محمدنیاکان خاطر نشان ساخت: محورهای این جشنواره با موضوع‌های خاطره‌ نویسی و سفرنامه امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت شاه‌چراغ (ع) و سایر امامزادگان به زبانی فارسی و عربی است که آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ۲۰ تیر سال ۹۶ خواهد بود.

وی با بیان اینکه جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی از سری جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا (ع) است، افزود: این جشنواره در استان ایلام از سال ٨٧ آغاز و تاکنون به‌صورت متوالی همه ‌ساله در رشته‌ های مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره‌نویسی برگزارشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه برای دومین سال پیاپی این جشنواره به زبان عربی و فرامرزی برگزار می‌شود، تصریح کرد: جشنواره سفرنامه نویسی و خاطره‌ نویسی در دو رده سنی بالای ۱۸ سال و زیر ۱۸ سال در سال گذشته برگزار شد که درنهایت ۴۶۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.