سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه محرومیت هافبکش از سوی کمیته انضباطی برایش واضح نیست، انتقادات از شکست پرسپولیس مقابل استقلال را مغرضانه خواند.

پرسپولیس در گروه مرگ است/ درگیری مسلمان با طارمی ارتباطی به کمیته انضباطی ندارد/ ربات داشتم به استقلال نمی باختم!

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی مقابل سپاهان، اظهار کرد: ما داربی سوم را پیش‌رو داریم. این بازی به اندازه داربی پایتخت مهم است. علی‌رغم این که هم سپاهان و هم ما با باخت وارد داربی می‌شویم، اما هر دو به دنبال ترمیم شکستمان هستیم. باخت مقابل استقلال دومین شکست فصل ما بود و خیلی برای ما سخت بود چون بازی با استقلال بازی مهمی بود و ناراحت و غمگین هستیم.

او ادامه‌ داد: ما سریع به شرایط بازی برگشتیم و با برد برابر سپاهان به شرایط ایده‌آلمان باز می‌گردیم. همه بازیکنان سالم و سلامت و آماده هستند به جز کمال کامیابی‌نیا. شکست در دیدار قبلی باعث این نمی‌شود که حضور قدرتمندی جلوی سپاهان نداشته باشیم. البته سپاهان بازیکنان جدید و خوبی مانند جپارف و حسن‌زاده دارد و خط حمله قوی در اختیار دارد، اما به‌ هر حال می‌دانیم که بازی سختی پیش‌رو داریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان این که رقابت سنتی بین سپاهان و پرسپولیس وجود دارد، گفت‌:  انتظار دارم هواداران همچنان از ما حمایت کنند. یک بار دیگر تشکر می‌کنم به خاطر حمایت‌هایی که از تیم نشان دادند.

برانکو افزود: انصاری امروز تمرین می‌کند و انتظار داریم برای بازی فردا آماده باشد. همچنین در خصوص سید جلال اعتراضی کرده‌ایم و منتظریم ببینم چه می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره انتقاداتی که بعد از داربی متوجه او شد، گفت‌: انتقادات عادی‌ترین مساله است و چیز عجیبی نیست. مخصوصا وقتی بازی را می‌بازی طبیعتا بیشتر به چشم می‌آید، اما من نمی‌توانم ایرادی از بازیکنانم بگیرم. فوتبال همین طوری است.

برانکو ایوانکوویچ در ادامه آماری از بازی تیمش مقابل استقلال داد و گفت‌: ۶۲ درصد مالکیت توپ برای پرسپولیس بود. ۸۰ درصد دقت در پاس داشتیم، اما استقلال ۶۰ درصد بود. حریف تنها پنج شوت به دروازه‌ داشت که سه تای آنها در چارچوب قرار داشت و هر سه گل شد، اما در مقابل ما پانزده شوت داشتیم و ۵۷۰ پاس هم دادیم، اما آنها تنها ۲۵۰ پاس داشتند. همچنین پرسپولیس ۲۹۰ بار به یک سوم زمین حریف نفوذ کرد، اما استقلال فقط ۶۰ بار این کار را انجام داد. این آمار برتری ما را نشان می‌دهد  ولی همه این ها کافی نیست و فکر می‌کنم در مجموع بازی خوبی را انجام دادیم. همان طور که مقابل ذوب آهن خوب بودیم، اما یک بر صفر باختیم. اما مهم این است که هنوز در صدر جدول رده‌بندی قرار داریم و تمام تلاش متعلق به بازیکنان  بوده و آنها مستحق صدر جدول هستند. ما مقابل تراکتورسازی عالی بودیم و سه بر صفر پیروز شدیم، اما مقابل استقلال باختیم و طبیعی است که انتقاد می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین با بیان این که هر روز در تمرینات تیمش حاضر می‌شود، خاطر نشان کرد: بهتر از همه وضعیت و حالت بازیکنان را می شناسم. با این حال حضور هر روز من در تمرین نمی‌تواند دلیلی برای عدم اشتباهم باشد. من هم مثل همه می‌توانم اشتباه کنم. به‌ هر حال در طول لیگ کارت زرد، قرمز و مصدومیت‌هایی وجود دارد. ما در نیم فصل اول دو مصدومیت شدید داشتیم و بیرانوند دستش شکست. با این حال مربیان، بازیکنان قدیمی و خبرنگاران حق دارند انتقاد کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه گفت‌: ما هنوز در صدر جدول هستیم و ۱۰ امتیاز از استقلال و شش امتیاز از تراکتورسازی جلوتر هستیم. اگر آمار بازی را نگاه کنید ما در تمام فاکتورها بهتر از استقلال بودیم،  ولی شکست خوردیم. همین مسائل است که فوتبال را زیبا می‌کند. این همه هواداری که ما داریم به خاطر همین بازی زیبا است. بازیکنان ما حق ندارند حریف را دست کم بگیرند. شما دیدید که بارسلونا شب گذشته ‌مقابل پاری ‌سن‌ ژرمن شکست خورد.  من قبل از بازی هم گفتم که استقلال تیم خوبی است.

او افزود: ضعف همیشه خواهد بود مخصوصا زمانی که شکست بخوریم. اگر شما می‌گویید که باید انصاری را بیرون می‌کشیدم باید به این مساله دقت کنید که او جلوی تراکتورسازی نمایش خوبی داشت. تراکتورسازی، ابراهیمی و ادینیو را داشت که بازیکنان خوبی هستند،  ولی انصاری جلوی آنها خوب بازی کرد.

برانکو با بیان این که می‌دانست استقلال به عقب می‌کشد، اظهار کرد: من دیدگاه و فلسفه بازی‌مان را گفته‌ام. تلاش ما این است که در کنار گرفتن امتیاز بازی زیبا را برای هوادارانمان ارائه دهیم. نتیجه‌ آن هم ۶۰ – ۷۰ هزار تماشاگر برای هر دیدارمان، صدر جدول رده‌بندی و هفت، هشت ملی‌پوش شده است. ما یک بازی را باخته‌ایم و قطعا این آخرین باخت ما نیست. لیگ ایران، لیگ متعادلی است و ذوب آهن به صبا باخته و سپاهان مقابل  ماشین سازی شکست خورده است.

سرمربی پرسپولیس با بیان این که اگر مهدی طارمی هنگامی که بازی یک بر صفر به سود پرسپولیس بود ضربه سرش را تبدیل به گل می‌کرد داستان بازی متفاوت می‌شد، گفت‌: ما مقابل ذوب آهن هم که بازی را باختیم. آنها تنها سه شوت به سمت دروازه‌ ما داشته‌اند،  ولی همین مسائل است که فوتبال را جالب می‌کند. من سعی در توجیه اشتباه‌هایمان ندارم  ولی سعی می کنیم که ضعف‌هایمان را بر طرف کنیم و بهتر ظاهر شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ربیع خواه می‌تواند برابر سپاهان بازی کند یا نه، گفت‌: خوشبختانه وضعیت ربیع خواه بهتر شده و او در بهبودی خودش هم بسیار تلاش کرده است. به احتمال زیاد فردا می‌توانیم از ربیع خواه استفاده کنیم.

برانکو در مورد جدایی اوکراینی‌ها از پرسپولیس توضیح داد: این توافقی است که بین باشگاه و بازیکنان بوده و هر دو طرف با رضایت توافق کردند. آنها قبل از جدا شدن با باشگاه به توافق نرسیده بود.

در ادامه خبرنگاری از برانکو پرسید اگر این بازیکنان خوب نبودند پس چرا جذب پرسپولیس شدند، سرمربی پرسپولیس در پاسخ بیان کرد: به‌ هر حال منافع باشگاه، تیم و بازیکنان در این زمینه  مطرح است و ارزیابی تصمیم نهایی می‌ماند تا ببینیم چه می‌شود. به نظرم آنها بازیکنان استاندارد مورد نیاز ما نبودند و به منافع خودشان فکر می‌کردند تا بیشتر بازی کنند. با این وجود به این نتیجه‌ رسیده‌ام که آنها جدا شوند. من هرگز نمی‌توانستم به آنها تضمین دهم که بازی خواهند کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد میدان دادن به بازیکنان جوان نیز، تصریح کرد: پر واضح است که باید به بازیکنان جوان هم میدان داد و ما با توجه به موقعیت و شرایط از آنها استفاده می‌کنیم. محرمی ۲۰ ساله است. علیپور نیز ۲۱ سال دارد و طاهر خانی نیز ۱۷ ساله است،  ولی با این وجود ما از او استفاده می‌کنیم، اما نمی‌توانیم از همیشه جوان‌ها استفاده کنیم. به‌ هر حال ما بازیکنان جوان دیگر هم داریم که کم کم به قدرت بازیگری می رسند.

وی در ادامه باز هم به آرای کمیته‌ انضباطی اشاره کرد و گفت‌: باید اعتراف کنم دلیل جریمه کمال برایم واضح نیست، چون وقتی کسی را جریمه می‌کنند بلافاصله اعلام شده و تمام می‌شود. دلیل محرومیت جلال را هم نمی‌دانم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین درگیری طارمی و مسلمان را مورد درون باشگاهی دانست و گفت‌: این دو در ادامه بازی هیچ مشکلی با هم نداشتند، چرا باید جریمه شوند. معتقدم این موضوع داخل باشگاهی است و کمیته‌ انضباطی نباید به آن بپردازد.

برانکو در پایان نیز به بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و این دیدارها را داربی حساس برای تیمش دانست. وی در این باره افزود: الهلال بهترین تیم عربستانی بوده و یکی از بهترین تیم‌های آسیا است. آنها در سه، چهار سال اخیر باید دو بار قهرمان آسیا می‌شدند. الریان هم یکی از بهترین تیم‌های قطری محسوب شده است و در کنارش الوحده امارات حریف بسیار سختی برای ما است. ما کار ساده‌ای در این مسابقات نداریم و گروه‌مان نسبت به سایر گروه‌ها دشوارتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.