یک سایت خبری در گزارشی به دلایل احتمالی کشته شدن برادر ناتنی «کیم جونگ اون» و اینکه در پشت صحنه قتل او چه کسانی ممکن است حضور داشته باشند پرداخته است.

چه کسانی پشت صحنه قتل برادر بزرگتر رهبر کره شمالی هستند؟

به گزارش «قدس آنلاین»،  سایت خبری npr در گزارش خود می نویسد: خبر کشته شدن «کیم جونگ نام» در کوالالامپور، روز  گذشته منتشر شد. مقامات مالزی و کره جنوبی اعلام کردند که او به احتمال زیاد بر اثر مسمومیت جانش را از دست داده است. سوال اصلی که در این میان مطرح است این است که او چرا به قتل رسید.

کیم جونگ نام، چند دهه بود که خارج از کره شمالی زندگی می کرد و نام و نشانی از او در رسانه ها نبود. تنها باری که نام او مطرح شد، سال ۲۰۰۱ بود. در این سال او تلاش کرد با یک پاسپورت جعلی وارد ژاپن شود که در این کار ناموفق بود.

مایکل مدِن، محقق مدرسه مطالعات پیشرفته بین الملل جان هاپکینز می گوید: «کیم جون نام» زندگی بسیار مجللی داشت و بیشتر در آپارتمانی در ماکائو که متعلق به خانواده کیم است ساکن بود. او می دانست که عده ای قصد جانش را دارند و از این رو به شکل گمنام زندگی می کرد.»

«کیم جونگ نام» عاشق قمار و کلوپ بود و کارش رتق و فتق ثروتهای خانواده در خارج از کره شمالی، در سنگاپور، پکن و پاریس بود. او روز دوشنبه در فرودگاه کوالالامپور به طرز مشکوکی جان باخت. تلویزیون مالزی تصاویری از دوربینهای مدار بسته پخش کرده که دو زن را نشان می دهد که پارچه ای در مقابل دهان نام می گیرند و سپس ناپدید می شوند.

مدن می گوید: با توجه به اینکه کیم جونگ نام زندگی بدون تحرکی داشت و به نقرس و فشار خون بالا مبتلا بود، این احتمال وجود دارد که مرگ او طبیعی باشد، اما اگر او به قتل رسیده باشد، می توان فرضیه های مختلفی درباره قتل او مطرح کرد. عده ای معتقدند او بخاطر دزدی از ثروتی که از طرف خانواده در اختیارش بود کشته شده است. برخی نیز قتل او را با جنگ قدرت در ساختار سیاسی کره شمالی مرتبط می دانند و برادر او را آمر اصلی قتل معرفی می کنند. با این وجود، بعید است که انگیزه قتل وی دقیقا مشخص شود؛ حداقل تا سالها بعد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.