قزوین- نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: فهم قرآن کریم نیازمند مقدماتی است که بدون آن ها ساحت پاک قرآن ما را نخواهد پذیرفت.

فهم قرآن کریم با اهمیت دادن به طهارت باطنی و ظاهری امکان پذیر است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عابدینی ظهر چهارشنبه در جمع طلاب مدارس علمیه قزوین که در سالن شبستان امیرالمؤمنین با بیان اینکه در مواجهه با شبهات باید همواره از کلام خدا راهنمایی بگیریم، اظهار کرد: برای پیداکردن پاسخ سوالاتمان از قرآن کریم باید بتوانیم حرف این کتاب آسمانی را بفهمیم.

وی با بیان اینکه فیض بردن از کلام الهی نیازمند فهم صحیح قرآن کریم است، ادامه داد: برای فیض بردن از کلام خدای متعال و نورانی شدن با کتاب نور و حیات و عزت یافتن و به کرامت رسیدن باید در این مسیر گام هایی اساسی  برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نخستین گام این است باور نماییم که قرآن کتاب زنده و هوشمند است و با انسان های زنده و هوشمند ارتباط برقرار می نماید، لذا ما انسانها باید در مسیر حیات معنوی تلاش نموده تا از این کتاب زنده و هوشمند بهره ببریم.

وی با بیان اینکه ایمان و باور راستین دومین گام در فهم قرآن کریم است، افزود: باور به خدای متعال، ایمان به رستاخیز، ایمان یقینی و باور به رسالت انبیاء الهی و باور نسبت به حقانیت خدای متعال انسان را با قرآن کریم مأنوس می کند.

حجت الاسلام عابدینی طهارت و پاکیزگی را مرحله سوم انس با قرآن دانست و افزود: در آیات قرآن کریم و روایات معصومان(ع) تأکیدات فراوانی بر پاکیزگی شده و اگر آلودگی های ظاهری و باطنی بر جان و روان ما نشسته باشد، ساحت پاک قرآن ما را به هیچ عنوان قبول نمی کند.

وی تأکید کرد: اگر رذایل اخلاقی و گناهان را از وجود خود دور کنیم، می توانیم به انس با قرآن امیدوار باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.