بیمارستان ۳۸ تختخوابی بهاباد که در ابتدا درمانگاه بود با ۶ پزشک متخصص از مرکز بهداشت به بیمارستان ارتقا یافت و با انبوهی از مشکلات به حال خود رها شد.

درمانگاه بهاباد یزد جراحی زیبایی شد!

قدس آنلاین - سمیه شرف دینی: بهاباد از آن دسته از شهرستان‌های یزد است که با وجود ظرفیت‌های بالا در زمینه کشاورزی و بخش معدن، به دلیل فاصله طولانی از مرکز استان، جزو شهرستان‌های محروم استان به شمار می‌رود که یکی از این محرومیت‌های این شهرستان در بخش بهداشت و درمان است.

بیمارستان ۳۸ تختخوابی بهاباد که در ابتدا درمانگاه بود با ۶ پزشک متخصص از مرکز بهداشت به بیمارستان ارتقا یافت و با انبوهی از مشکلات به حال خود رها شد در حالی که بهتر بود، مسؤولان ابتدا امکانات و مشکلات این حوزه را برطرف و سپس آن را به بیمارستان  تبدیل می‌کردند.

پیگیری درمان در شهرهای دیگر

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهاباد در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان بهاباد تازه دارای بیمارستان شده به پزشک متخصص در زمینه‌های اطفال و قلب نیاز دارد که امیدواریم این مشکل حل شود تا مردم برای مداوای بیماران خود با تحمل هزینه‌های رفت و آمد راهی دیگر شهرستان‌ها نشوند.

مسعود دانشی افزود: نبود برخی تجهیزات پزشکی در این بیمارستان سبب شده، مردم برای درمان، مسافت زیادی را طی کنند تا به مرکز استان برسند.

دانشی یادآور شد: کمبود پزشک متخصص و کمبود تجهیزات و نیز بدهی‌های این مرکز مهم ترین مشکل این مرکز است  که مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه حل این مشکلات قول مساعد داده و امید است این وعده هر چه زودتر محقق شود.

به گفته وی بیمارستان ۳۸ تختخوابی بهاباد در بخش‌های نوزادان، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، مراقبت‌های ویژه، فیزیوتراپی، دیالیز و زنان و زایمان به بیماران خدمات ارایه می‌دهد.

درخواست ۲ میلیاردی

رئیس بیمارستان حکیم بهابادی  نیز در گفت و گو با خبرنگار ما از مشکلات و کمبودهای این بیمارستان تازه ارتقا یافته، گفت و اظهار داشت: ما در حال حاضر یک درخواست ۲ میلیاردی برای کمک تجهیزات به دانشگاه ارایه کرده‌ایم و برای تکمیل ساختمان با شرکت چادرملو مکاتبات  را انجام داده ایم.

دکتر ابوالحسنی افزود: این بیمارستان قبل از اینکه به یک بیمارستان تبدیل شود، مرکز بهداشت بود و بدون آماده  کردن زیرساخت‌های این مرکز، آن را به بیمارستان با امکانات  کم تبدیل کردند.

کمبود پزشک متخصص

وی تصریح کرد: پزشکان متخصص در این بیمارستان در بخش اطفال ۱۰روز در ماه، در بخش زنان هفته‌ای یک روز و در بخش قلب دو هفته یک بار بیماران را ویزیت می‌کنند و در بخش داخلی با کمبود پزشک مواجه نیستیم.

ابوالحسنی  کمبود تجهیزات، کمبود نیرو و تغییرات در بخش‌های ساختمان را مهم‌ترین مشکلات این مرکز دانست.

وی ادامه داد: از اول مهرماه ریاست این مرکز را برعهده گرفته‌ام وچون این بیمارستان تازه ارتقا یافته است، مشکلات و نیازهای  بسیاری دارد.

ابوالحسنی خاطر نشان ساخت: این بیمارستان در حال حاضر ۳۸تختخواب دارد و از این نظر مشکلی ندارد و به غیر از خود مردم شهرستان و روستاهای همجوار، مردم روستاهای کرمان  وشهرهای اطراف را پذیرش می‌کند و ما با کمبود تخت مواجه نیستیم و بیشتر مشکل ما کمبود امکانات است.

وی در مورد کمک‌های صورت گرفته به این مرکز گفت: در حال حاضر دانشگاه حدود ۳۰۰میلیون تومان به ما در زمینه تجهیزات کمک کرده که بسیار ناچیز است و خیرین نیز حدود ۵۰۰میلیون تومان به ما کمک کرده‌اند  که خیران لطف بیشتری به این مرکز داشته اند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.