آمریکایی‌ها با ایجاد طرح «درگیری» بین عناصر مزدور و تکفیری بر سر نفوذ در جنوب یمن به دنبال فراهم کردن شرایط مناسب برای گسترش نفوذ القاعده و داعش در این منطقه و پس از آن لشکرکشی به بهانه مبارزه با تروریسم هستند.

سناریوی آمریکا برای بهانه‌تراشی و لشگرکشی به جنوب یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، درگیری در عدن در جنوب یمن، بین عناصر «مزدور» وابسته به ائتلاف سعودی در چارچوب طرح آمریکایی با هدف ایفای نقش و حضور و سیطره بر تکفیری‎های داعشی القاعده‏‌ای در جریان است تا به افکار عمومی این پیام منتقل شود که «القاعده و داعش به قدرت غالب در جنوب یمن تبدیل شدند، لذا مزدوران باید وارد عمل شوند.»

این در حالی است که آمریکا و همپیمانان سعودی و اماراتی شعله درگیری در جنوب یمن به مرکزیت عدن را برافروختند تا با ایجاد درگیری در جنوب، پایگاه‌ها و حوزه های خود را در آن گسترش دادند و از همین روی است که درگیری‎ها اخیرا بین عناصر تکفیری و القاعده و داعش بر سر سیطره بر مناطق جنوبی یمن افزایش یافته است.

آمریکا امروز با دامن زدن به درگیری بر سر نفوذ بین عناصر مزدور محلی و درگیری بین امارات و عربستان می‎خواهد یک شرایط مناسبی را برای گسترش نفوذ القاعده و داعش در جنوب یمن فراهم کند و وقتی آمریکا‎یی‌ها ببینند که گروه‌های تکفیری داعش و القاعده به قدرت میدانی در جنوب یمن تبدیل شدند، آنگاه با به راه انداختن جنجال رسانه‌ای برای انحراف افکار عمومی جهان، از ائتلاف نظامی درخواست می‌کنند که به بهانه مبارزه با تروریسم به اراضی یمن لشکرکشی و نفوذ کنند.

جای هیچ شکی نیست که سناریوی تکفیری جدید آمریکا یک نوع حماقت آمریکایی است، زیرا اوضاع مردم جنوب یمن غیر قابل کنترل و مهار ناشدنی است. تحرکات آمریکایی و ورود نظامی آمریکا به خاک یمن تحرکی احمقانه است و تبعات فاجعه آمیز برای آمریکا به بار خواهد آورد. علاوه بر آن سناریوی تکفیری داعشی و القاعده‌ای به پایگاه مردمی و اجتماعی بنیادی نیاز دارد.

رویدادهای گذشته نشان داده است که آمریکایی ها قادر به نفوذ در یمن نه در جنوب و شمال و نه در شرق و غرب آن نیستند و اگر هم وارد خاک این کشور شدند، قادر به سیطره بر آن نیستند و نفوذ آنها بویژه از جنوب به منزله گیر کردن در باتلاق است. آمریکا با تورق تاریخ یمن درمی‎یابد که یمنی‌ها هرگز حضور هیچ قدرت خارجی در خاک و یا آب های سرزمینی خود را نمی پذیرند و شکست آمریکا در یمن فاجعه آمیز و مرگبار خواهد بود و حتما در تاریخ این کشور به ثبت خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.