یزد ـ معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: دانشجویان باید در عرصه و جبهه دیگری در برابر دشمنان ایستادگی کنند و نبرد در جبهه اقتصادی و فرهنگی دشوارتر از مقابله نظامی است .

نبرد در جبهه اقتصادی و فرهنگی دشوارتر از مقابله نظامی است

به گزارش قدس آنلاین، امیر وجدانی‌نیا شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی ادبی رویش اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵هزار دانشجوی شهید در کشور شناسایی شده و قطع  یقین تعداد شهدای دانشجو بیشتر از این آمار است  اما بسیج دانشجویی تاکنون این تعداد را شناسایی کرده و این افتخار بزرگی برای آموزش عالی کشور است که بخشی از شهدا عرصه جهاد و مقاومت از دانشجویان بوده اند.

وی افزود: با توجه به  جمع آوری اطلاعات ۵ هزار دانشجوی شهید به طور قطع تعداد شهدای دانشجو بیش از این آمار است اما ۵ هزار نفر آمار شهدایی است که توسط سازمان بسیج دانشجویی شناسایی و اطلاعات آن جمع آوری شده است.

وجدانی‌نیا تصریح کرد: دانشجویان ما باید در عرصه و جبهه دیگری در برابر دشمنان ایستادگی کنند و نبرد در جبهه اقتصادی و فرهنگی به مراتب دشوارتر از مقابله نظامی است و در این عرصه اگر از ابزارهای نوین علیه دشمن استفاده نکنیم، به طور قطع مغلوب جنگ شده‌ایم.

این مسئول خاطرنشان ساخت: در حوزه دانشجویی تلاش چشمگیری در زمینه هنر نشده اما جشنواره رویش تلاش کرده در میان دانشجویان عرصه هنر و علم ورود کند و با به تصویر کشیدن روح سلحشوری، این روحیه را در بین نسل جوان زنده نگاه دارد.

وی  در اختتامیه  سومین کنگره شهدای دانشجوی استان یزد افزود: استعدادهای بسیار خوب فرهنگی و هنری در میان دانشجویان وجود دارد برای زنده نگاه داشتن نام وراه شهدا با ید از این استعدادها و هنر کمک گرفت .

وجدانی نیا  تصریح کرد: راه های زیادی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه ها وجود دارد که از مهمترین آنها جمع آوری اطلاعات و برگزاری یادواره ها و برنامه های فرهنگی هنری است.
معاون سازمان بسیج دانشجویی گفت: کنگره‌های مختلف در خصوص شهیدان و تجلیل از آنها و تکریم مقام شهدا بدون شک در سطح دانشگاه ها و بین دانشجویان دارای اثرها و برکات ارزنده‌ای است و باید همواره تداوم یابد.

وی افزود: جمع آوری اطلاعات مخصوص شهدای دانشجو یک کار مهم فرهنگی است و قطعا بسیج دانشجویی به تنهایی نمی تواند به این امر مهم اقدام کند و به همکاری تمام دانشگاه ها و دانشجویان نیاز جدی دارد.

رئیس بسیج دانشجویی استان نیز در این مراسم گفت: دشمن به دنبال باز تولید روحیه وابستگی است و جوانان ما در دانشگاه‌ها باید در برابر این هدف دشمنان، تولید داشته باشند و همه تلاش و فکر دشمن بر دور کردن جوانان از انقلاب و روحیه انقلابی گری است.

سیدحسین راسخی تصریح کرد: دانشجویان باید در همه عرصه های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نقش آفرین باشند و کاری کنند دشمنان در دسیسه‌هایی که علیه نظام و انقلاب دارند، ناکام بمانند.

وی افزود: امروز حتی هنر دشمن علیه انقلاب و اسلام می باشد و دانشجویان باید به عنوان پرچمداران  جبهه نرم در راه توسعه و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی پیش قدم باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.