ایلام- یادواره شهدای شهرستان دره شهر برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه آفرین دفاع مقدس در سالن ۹دی این شهر برگزار شد.

ایثارگران نمادهای افتخار و سرافرازی هستند

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در یادواره شهدای شهرستان دره شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه آفرین این دیار در هشت سال دفاع مقدس اظهارداشت: شهرستان دره شهر در حماسه و کارزار دفاع از میهن اسلامی نقش برجسته ای دارد و در تمام عملیات های دوران دفاع مقدس جوانان این خطه برومند زبانزد عام و خاص بودند.

سلیمان رستمیان با تشریح نقش ارزشمند خانواده های شهدا در دفاع مقدس صبر و شکیبایی آنان را مثال زدنی بیان کرد و خاطرنشان ساخت: پدران و مادران شهدا در زمان اعلام شهادت فرزندان شان جلوه هایی از عظمت ایثار و ازخود گذشتگی نشان می دادند و این درس های بزرگی برای همه ما است که پاسدار این فرهنگ غنی باشیم.

وی با اشاره به راهپیمایی با شکوه مراسم ۲۲ بهمن، اقتدار و مجد ایران اسلامی را مدیون خون پاک شهیدان، تلاش های بیکران جانبازان و استقامت ایثار آزادگان و رزمندگان دانست وبیان داشت: نقش یادواره ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن این فرهنگ به آیندگان ونسل های جوان ضروری می باشد.

نماینده مردم دره شهر، آبدانان، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در این یادواره با اشاره به اینکه شهدا با تقدیم خون خود باعث تداوم انقلاب اسلامی شدند و آنان تربیت یافته مکتب با اصالتی بودند که با شهادت خود درس آزادگی و ایثار به ما عنایت داشتند، خاطرنشان ساخت: مکتب ما به شهیدان افتخار می کند و همین جوانان و نوجوانان بسیجی بودند که ملجا و مامنشان مساجد و پایگاه های مقاومت بود و را خود را با افتخار انتخاب و به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

شادمهر کاظم زاده با بیان اینکه  شهداء اسوه های ماندگار تاریخ این مرزوبوم می باشند، یادآور شد: خدمت به ایثارگران را یک افتخار و شهادت را بالاترین ارزش ها نام برد.

شفیع زاده، فرماندار دره شهر با تکریم و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران برپایی این یادواره را یک حرکت معنوی در پاسداشت ایثارگران برشمرد و خواستار استمرار این گونه امور فرهنگی شد

گفتنی است، این یادواره با استقبال کم نظیر خانواده شهدا و ایثارگران و آحاد مردم این شهر مواجه شد بطوری که در ساعات اولیه برگزاری مراسم سالن بزرگ این شهر مملو از جمعیت مشتاق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.