یک مقام سابق وزارت دادگستری آمریکا به کشورهای اروپایی نسبت به هک شدن انتخابات و حملات سایبری هشدار داد.

هشدار مقام سابق آمریکا به اروپا درباره هک شدن انتخابات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، جان کارلین دستیار سابق دادستان کل آمریکا در زمان دولت اوباما در سخنانی تاکید کرد: کشورهای اروپایی باید با قدرت کامل به تلاش های روسیه و سایر کشورها برای حملات هکری با هدف دخالت در انتخابات، پاسخ دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا اقدامات کافی را برای مقابله با حملات هکری و درز ایمیل های حزب دموکرات در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی انجام نداده است.

کارلین در سخنانی در یک کنفرانس امنیت سایبری گفت: اقداماتی که ما انجام دادیم، خیلی دیر بود. ما اصلا مساله بازدارندگی را روی میز قرار ندادیم.

جامعه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده است که حملات هکری توسط روسیه انجام شده تا در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختلال ایجاد کند و در نهایت به دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان کمک نماید. روسیه بارها این ادعاها را تکذیب کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در ماه دسامبر 35 دیپلمات روسی را به اتهام جاسوسی از خاک آمریکا اخراج کرد و تحریم های بیشتری را علیه دو سازمان جاسوسی روسیه اعمال کرده است.

کارلین گفت: کشورهایی که انتخابات در پیش دارند، باید به طور قاطعانه برای واکنش نشان دادن در برابر حملات سایبری آماده باشند. آمادگی های قبل از انتخابات نه تنها برای آمریکا بلکه برای شرکای ما مثل آلمان و فرانسه نیز کاملا لازم است.

انتخابات حساس و سرنوشت سازی در کشورهای اروپایی شامل فرانسه، آلمان و هلند طی سال جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.