وزارت دفاع بلغارستان از استقرار نظامیان آمریکایی و خودروهای زرهی و تجهیزات سنگین نظامی در این کشور خبر داد.

نظامیان آمریکایی در بلغارستان مستقر شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، وزارت دفاع بلغارستان اعلام کرد: نظامیان آمریکایی در بلغارستان مستقر شده اند و قرار است تجهیزات سنگین و خودروهای زرهی ارتش آمریکا نیز تا پایان هفته جاری به بلغارستان برسد. این اقدام در چارچوب عملیات ناتو برای حمایت از متحدان خود در شرق اروپا انجام می شود.

استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه "نوو سلو" در شرق بلغارستان بخشی از عملیات ناتو با هدف نشان دادن تعهد واشنگتن به حمایت از متحدان اروپایی در برابر اقدامات روسیه است.

ناتو سال گذشته در شرایطی که اوباما در آمریکا قدرت را در اختیار داشت، موافقت کرد تا حضور نظامی خود در منطقه را به بی سابقه ترین سطح از زمان جنگ سرد افزایش دهد که این اقدام با مخالفت شدید روسیه روبرو شده است.

ناتو این اقدامات را به بهانه الحاق کریمه به خاک روسیه و ادامه بحران و درگیری در شرق اوکراین اتخاذ کرده است.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در اظهاراتی تاکید کرد که ترامپ قاطعانه از ناتو حمایت می کند. این در حالی است که دونالد ترامپ پیش از این به شدت از عملکرد ناتو انتقاد کرده بود و این سازمان را یک نهاد منسوخ ارزیابی کرده است. ترامپ همچنین خواستار افزایش مشارکت کشورهای عضو ناتو در هزینه های نظامی شده است.

ماتیس نیز بار دیگر بر همین مساله تاکید کرد و گفت: متحدان ناتو باید به تعهدات خود در خصوص هزینه های نظامی پایبند باشند و در غیر این صورت آمریکا حمایت خود از ناتو را تعدیل خواهد کرد.

وزارت دفاع بلغارستان اعلام کرد: 120 نظامی آمریکایی در پایگاه نظامی نوو سلو مستقر شده اند. مانورهای مشترک و فعالیت های آموزشی طی سال جاری افزایش خواهد یافت.

آمریکا همچنین قصد دارد 80 فروند تانک و صدها دستگاه خودروی زرهی را در بلغارستان مستقر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.