خرم آباد- وزیر ورزش و جوانان از راه اندازی خانه های جوان شهر خرم آباد تا پایان اسفندماه امسال خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر محل موقتی برای این منظور انتخاب شده و در قانون بودجه سال آینده دولت ردیفی مناسب برای ایجاد خانه های جوان در لرستان در نظر گرفته است.

خانه های جوان شهر خرم آباد تا پایان امسال راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسعود سلطانی فر ظهر پنجشنبه در دیدار  با سازمان های مردم نهاد و هیئت های ورزشی لرستان، یکی از اقدامات مهم برای گسترش فرهنگ ازدواج و تثبیت بنیان خانواده ها را ایجاد دفاتر مشاور ازدواج دانست و اظهار داشت: آمار طلاق در برخی استان ها بالا رفته که این موضوع نگران کننده است لذا ایجاد دفاتر مشاوره ازدواج در کاهش آمار طلاق بسیار موثر هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت تمرکز ویژه ای به برخی استان ها مانند لرستان دارد، افزود: قبول داریم نقاط محروم تر باید امکانات بیشتری داشته باشند و این موضوع مورد توجه دولت قرار گرفته است. وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: جوانان ما امروز در کشور مطالبات خواسته ها و مشکلات متعددی دارند که شامل ازدواج، اشتغال، تحصیل، اوقات فراغت، و مسائل مربوط معنوی، اعتقادی و فرهنگی هستند.

سلطانی فر به افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: طی دولت تدبیر و امید سال به سال به تعداد سمن های مربوط به حوزه جوانان اضافه شده بطوریکه تا قبل از دولت یازدهم کمتر از ۵۰ سمن مرتبط به جوانان کمتر در کشور وجود داشت ولی اکنون این تعداد به هزار و ۵۰۰ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۵۰۰ سازمان مردم نهاد مرتبط با حوزه جوانان در حال اخذ مجوز هستند، افزود: تا پایان عمر دولت تعداد این سازمان های مردم نهاد به مرز ۲ هزار سمن خواهد رسید لذا از مسئولین لرستانی درخواست داریم تا زمینه صدور مجوز برای پرونده های بلاتکلیف مربوط به سمن های جوانان را فراهم کنند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به افزایش وام ازدواج از ۳ به ۱۰ میلیون تومان در کشور اشاره کرد و گفت: دولت کارنامه روشنی در این زمینه طی امسال داشته است بطوریکه تا پایان دی ماه حدود ۸۰۰ هزار فقره وام ازدواج در کشور پرداخت شد و ۲۰۰ هزار وام دیگر تعیین شعبه شده و ابلاغ شده اند.

سلطانی فر با بیان اینکه روال پرداخت مناسب تسهیلات ازدواج در کشور سال آینده نیز استمرار می یابد، اضافه کرد: تا پایان امسال تعداد تسهیلات پرداخت شده در حوزه ازدواج به بیش از یک میلیون فقره خواهد رسید که این یک کارنامه درخشان برای دولت است.

سلطانی فر با اشاره به اینکه تا قبل از بهمن ماه امسال ۵۴ مجوز ایجاد مرکز مشاوره ازدواج در کشور صادر شده بود، افزود: طی دهه فجر امسال مجوز فعالیت ۸۷ مرکز مشاوره ازدواج جدید صادر شد لذا باید هر چه سریع تر این مراکز در همه استان های کشور گسترش یابند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود یکی از رویکردهای دولت را واگذاری امور تصدی گری دستگاه ها به جوانان دانست و بیان داشت: اعضاء دولت و شخص رئیس جمهور باور دارند که باید بخش هایی از امور تصدی گری که امروز دستگاه ها خود انجام می دهند باید مورد بررسی قرار رفته تا بتوانیم این امور تصدی گری را از طریق سازمان های مردم نهاد به جوانان و مردم واگذار کنیم.

سلطانی فر در پایان گفت: خیلی امیدوارم به اینکه استان لرستان آینده خوبی دارد و مجموعه دولت نیز در بخش های مختلف هر کمکی از دستش بربیاید از این استان دریغ نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.