فارس- در پی انتشار برخی اخبار و شایعات در فضای مجازی در خصوص شکسته شدن سد سلمان فارسی مدیرکل مدیریت بحران استان فارس این خبر را تکذیب کرد.

روستاهای جهرم در محاصره سیل/شکستگی سد های استان فارس تکذیب شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل مدیریت بحران استان فارس شایعات شکستن سد های استان فارس را شایعه در فضای مجازی خواند.

 حسن فیاض پور شکستن سد سلمان فارسی یا هرسد دیگری در استان را تکذیب کرد و افزود: این سد یک میلیارد متر مکعب ظرفیت دارد که با وجود بارش ها فقط ۴۳۰ میلیون مترمکعب آن آبگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه مشکلی برای سدهای استان فارس به وجود نیامده است ادامه داد: اخبار منتشره در شبکه های اجتماعی در حد شایعه است.

جهرم در محاصره سیل

گفتنی است بارندگی های سیل آسا در جهرم بسیاری از روستاها را در محاصره قرار داده است و امکان دسترسی و امداد رسانی از طریق زمینی را غیر ممکن ساخته است.

فرماندار ویژه جهرم در همین رابطه بیان کرد: آب گرفتگی در روستاهای چنارسوخته، خادر، سیستان، کوهک در شهرستان جهرم مشکل عبور و مرور را با مشکل مواجه کرده است.

علیرضا صحرائیان با اشاره به اینکه سقف برخی منازل در روستاهای بخش سیمکان و کردیان در حال ریزش است، افزود: برخی از بافت های مرکزی شهر جهرم نیز دچار مشکل شده است.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم به ساکنان روستاهایی که راه دسترسی به آنها با مشکل رو به رو شده از طریق بالگرد امدادرسانی کنیم.

صحرائیان با اشاره به اینکه بارش های امسال از میزان بارندگی ۵۰ سال گذشته نیز پیش روی کرده است، گفت: به اعتقاد برخی کارشناسان سیلاب موجود فراتر از سیل سال ۶۵ در جهرم بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز موفق به مدیریت بحران  در سطح شهرستان شدیم، اظهارکرد: از نگرانی های ما این بود که تعدادی از روستاها در محاصره آب قرار گرفته و هیچ راهی برای امدادرسانی از مسیر جاده های روستایی وجود ندارد.

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به مهیا بودن بالگرد امدادی برای کمک رسانی به مردم بیان کرد: شرایط جوی اجازه امدادرسانی به حادثه دیدگان را نمی دهد.

صحرائیان از همشهریان جهرمی که در مناطق ناایمن سکونت دارند نیز خواست امشب و فردا مکان های خود را ترک کرده و در محل هایی که هلال احمر در نظر گرفته ساکن شوند تا شاهد خسارت های جانی به همشهریان نباشیم.

وی با اشاره به اسکان اهالی برخی روستاها در ورزشگاه های سطح شهر، عنوان کرد: در مجموعه های ورزشی سطح شهرستان شرایط اسکان اضطراری مهیا است.

فرماندار ویژه جهرم ادامه داد: منتظر مساعد شدن شرایط جوی برای حضور بالگرد در این مناطق و کمک رسانی به مردم هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد اهالی روستای یرج منازل خود را تخلیه کردند، تصریح کرد: تعداد خانواری که در این منطقه حضور دارند با وجود تاکیداتی که شده هنوز منطقه را ترک نکردند و عوامل امدادی با حضور در این منطقه در صدد خارج کردن آنها از این روستا هستند.

وی با بیان اینکه پل «کشه‌ برفی» در جاده جهرم -شیراز  نیز که بر اثر سیل تخریب شده بود با هماهنگی ‌ها و پیگیری‌ مسئولان به زودی و در سریع ‌ترین زمان ممکن بازسازی می شود.

وی  به رد برخی شایعه ها مبنی بر تازه ساخت بودن پل اشاره کرد و گفت: این پل در سال ۷۳ ساخته شده و تنها یکی از دهانه‌ های آن به خاطر آب ‌شستگی زیر پایه ‌ها تخریب شده است.

شرایط جوی اجازه پرواز امدادگران را نمی دهد

معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس نیز با بیان اینکه در حال حاضر بالگرد امدادی برای کمک‌رسانی به شهرستان‌های جنوبی فارس در فرودگاه شهید دستغیب شیراز در حال آماده باش است افزود: به علت شرایط جوی امکان پرواز وجود ندارد.

قدرت‌الله جمالی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷۱ تیم عملیاتی امداد و نجات هلال احمر استان فارس شامل دو هزار و ۳۲۲ نفر در تمام استان فارس مشغول ارائه خدمات به سیل زدگان و افراد حادثه دیده در برف و باران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.