مشهد- امام جمعه مشهد با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت:‌ عده ای که عمله فتنه ۸۸ هستند و جریان آشتی ملی را به راه انداختند باید بدانند که مردم با حضورشان در راهپیمایی نشان دادند که ملت با یکدیگر قهر نیستند که حالا بخواهند آشتی کنند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد جریان آشتی ملی در کشور جایی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد اظهار کرد:‌ جریانی که پیروز انتخابات را نپذیرفت و به دنبال این بود که با سفارش اوباما و انگلیس و رسانه‌ها مردم را به خیابان بیاورند تا غربی‌ها بیایند برای انتخابات ما تکلیف تعیین کنند، مردم با این‌ها قهر کردند و از این‌ها متنفر شدند و در راهپیمایی ۹ دی انزجار خود را اعلام کردند.

وی افزود: مردم و رهبری ۸ ماه صبوری کردند ولی دیدند روزبه‌روز جنگ این‌ها با نظام و انقلاب بیشتر می‌شود، این‌ها عددی نیستند که مردم با این‌ها آشتی کنند، به فرموده مقام معظم رهبری این‌ها قطره‌ای در دریای ملت هستند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مشکل ما این است که جریان‌های سیاسی خیال می‌کنند اگر عده اندکی برای آن‌ها کف و هورا زد و در اطرافشان بود این‌ها مردم هستند.

وی با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: بعضی کارشناسان اجتماعی و گزارشگران خارجی نیز راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را در کشور ۷۰ درصد بیشتر و قوی‌تر از سال گذشته ارزیابی کردند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ما در بدنه جریان‌های کشور می‌بینیم، مقام معظم رهبری فرمودند مردم گله‌مندند، گفت: مردم از تبعیض، کم‌کاری، پیشرفت نکردن کار و بی‌اعتنایی به مشکلاتشان گله‌مندند.

وی ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری بااینکه ۳ بار فرمودند مردم گله‌مندند، شرکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به تشخیص گزارشگران داخلی و خارجی ۷۰ درصد بیشتر از سال گذشته بود.

امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: قبلاً بسیاری از مسائل فناوری‌هایمان مخصوصاً در صنعت نفت به‌وسیله خودمان اداره می‌شد اما الآن دیگران آن‌ها را اداره می‌کنند.

وی با طرح این پرسش که مردم چه می‌خواهند، گفت: همه از مشکل معیشت، بیکاری جوانان، گران شدن اجناس و از اینکه بعضی خانواده‌ها حتی به اولویات زندگی دسترسی ندارند گله‌مندند اما با تمام این‌ها مردم ۷۰ درصد بیشتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

آیت الله علم الهدی افزود: مردمی که در راهپیمایی شرکت کردند اکثراً کسانی هستند که امام(ره)، جنگ تحمیلی و جنایات رژیم شاهنشاهی را ندیدند، چشم‌باز کردند و این انقلاب را دیدند و در بستر این انقلاب رشد کردند.

وی تأکید کرد: این مردم روزبه‌روز دل‌بستگی‌شان به انقلاب بیشتر می‌شود، مردم دین می‌خواهند، مردم به دینشان علاقه‌مند هستند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: دین مردم در این انقلاب است و مردم برای دفاع از دینشان پای این انقلاب ایستاده‌اند، مردم در این خواسته همه باهم یکی هستند، ممکن است مردم در سلایق و نظریات سیاسی اختلاف‌نظر داشته باشند و یا امثال بنده را نپسندند و نخواهند اما مردم دینشان را می‌خواهند و دین باعث پیوند مردم شده است و این مردم از هم جداشدنی نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.