زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اهتمام ما بر این بوده که هر ساله نمایشگاه کتاب را در استان برگزار کنیم و این نشات گرفته از نگاه ارزشمند به نقش تالیف ، نشر و نویسندگی است که امروز بیش از گذشته جامعه ما نیاز به توسعه ارتباط با قلم دارد.

ارتباط و آمیختگی با کتاب رفتار انسان را متحول می کند

 علی اوسط هاشمی عصر جمعه در بازدید از هیجدهمین نمایشگاه سراسری کتاب سیستان و بلوچستان که از ۲۴ تا۲۹ بهمن دایر شده ،در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در نمایشگاه های کتاب دستاورد های حاصل از نگاه بلند بزرگانی عرضه می گردد که وقت خود را در عرصه تالیف و نشر اندیشه بلندشان وقف کرده اند .

وی افزود : وقتی آفتاب و باران با هم آمیخته می شوند در زمین بهترین محصول را می رویانند ،دقیقا نقش کتاب و قلم چون آفتاب و باران است بر بوستان و مزرعه فکر انسان و این مهمترین نکته است.

اوسط هاشمی گفت: همانطور که ما نگران کاهش نزولات هستیم و باعث ایجاد خشکسالی می گردد باید نگران خشکسالی مزرعه فکر خود باشیم و نباید بگذاریم ذهن از پویایی و تابش اندیشه بزرگ خود فاصله بگیرد و هر اندازه با کتاب ارتباط و آمیختگی حاصل شود می تواند زیبایی را در جامعه و بین مردم نشر دهد و مهم تر از همه آن است که وقتی اهل قلم و کتاب باشیم رفتار و نگاه نیز متحول خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد: حضور مردم بهترین سرمایه هست و این حضور یک محرک و انگیزه است برای ما و در ارزیابی که از غرفه ها داشتم اکثرشان سیستان و بلوچستان را جزو استان های برتر در بین نمایشگاه های کشوری معرفی کردند و اشتیاق و اقبال مردم از آثار و قلم ناشران موجب تشویق صاحبان اثر می شود.

استاندار در پایان افزود: ناشران و کسانی که با تمام سختی ها در استان غرفه ایجاد میکنند مسئولیت ما را دوچندان می کنند و ما باید حمایت و پشتیبانی بیشتری داشته باشیم و وضعیت را از این که هست بهتر کنیم و به ارزشی که مردم برای نمایشگاه کتاب قائلند احترام بگذاریم و بگونه ای عمل کنیم که هم مردم و هم ناشران تشویق شوند که هرساله در نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.