باشگاه تراکتورسازی تبریز جزئیات شکایت بازیکنان و مربیان خارجی خود را در فیفا منتشر کرد.

جزئیات پرونده های شکایت خارجی ها از تراکتورسازی در فیفا

به گزارش قدس آنلاین،  باشگاه تراکتورسازی بعد از محرومیتی که فدراسیون جهانی فوتبال درباره ممنوعیت این تیم از نقل و انتقالات در نظر گرفت، حواشی زیادی را تجربه کرده است. با وجود ممنوعیت استفاده از امید عالیشاه، احمد نوراللهی، هاشم بیگ‌زاده و سجاد شهباززاده، تراکتورسازی از نظر فنی با مشکلات متعددی مواجه شده و از سوی دیگر شنیده‌ها درباره پرونده‌های شکایت بازیکنان خارجی سابق یکی پس از دیگری رو می‌شود و شائبه‌هایی درباره خطر سقوط به دسته پایین‌تر و یا کسر امتیاز از تراکتور نیز در برخی رسانه‌ها مطرح شده است.


برای پیگیری جزییات پرونده‌های انضباطی تراکتورسازی، آرش نجفی، مشاور حقوقی این باشگاه توضیحاتی را به خبرنگار "ورزش سه" ارائه کرد که صحبت‌های وی در ادامه آمده است.

محرومیت تراکتور ربطی به طلب حمزه یونس نداشت!
خیلی‌ها بر این باورند که محرومیت باشگاه تراکتورسازی از دو پنجره نقل و انتقالاتی  به خاطر پرداخت نشدن مطالبات حمزه یونس است اما در حقیقت ربطی به این ماجرا ندارد. این محرومیت حتی توسط کمیته انضباطی فیفا در نظر گرفته نشده و DRC آن را بر ما تحمیل کرده است. دلیلش هم تعداد زیاد شکایت ها و فسخ قراردادها در یک برهه زمانی خاص است. وقتی که پرونده شکایت ژائو ویلا، دیتمار بیکای، یان رمزی و حمزه یونس روی میز تامسون رییس DRC قرار گرفته او بابت این شکایت‌های همزمان در ترجیح داده که مجازاتی بیشتر را در نظر بگیرد و این مجازات هیچ ارتباطی به پرونده های شکایت ندارد. فقط به دلیل تعدد فسخ قراردادها در مدت زمانی اندک(فصل پانزدهم لیگ برتر) باشگاه تراکتورسازی به عنوان اولین باشگاه ایرانی در طول تاریخ مجازات شد.
8 امتیاز کسر نمی‌شود
تکلیف کسر 8 امتیاز از تراکتورسازی به خاطر آن 4 مسابقه‌ای که بازیکنان جدید به میدان رفته‌اند،‌مشخص است. ما در این پرونده حتی به صورت داوطلبانه از فیفا استعلام گرفتیم و آنها همه چیز را به نظر فدراسیون ایران موکول کردند. کمیته انضباطی فدراسیون ایران نیز رسما اعلام کرد چون تیم‌های حریف ما دو ساعت بعد از بازی اعتراض خود را انجام ندادند، نتایج تغییری نمی‌کند.
جزییات توافق با ژائو ویلا و تونی اولیویرا
سنگین‌ترین پرونده مالی تراکتورسازی در فیفا شکایت ژائو ویلای پرتغالی است؛ او که طلبی در حدود 577 هزار دلار از تراکتورسازی دارد، از ما شکایت کرده و ما نیز در اولین اقدام با خودش و مدیربرنامه‌هایش توافق انجام دادیم. بر این اساس مبلغ 292 هزار دلار به ویلا پرداخت شده و بقیه‌اش نیز به صورت اقساط به او پرداخت می‌شود. این موضوع حتی به صورت رسمی به فیفا نیز ابلاغ شده است. در ماجرای تونی اولیویرا نیز شرایط اینگونه بود. او 63 هزار و 500 یورو از ما طلبکار بود که نیمی از مبلغ را پرداخت کردیم و مابقی به صورت اقساطی انجام خواهد شد.
ماجرای جریمه 20 هزار فرانکی
اینکه گفته می‌شود جریمه 20 هزار فرانکی برای تراکتور در نظر گرفته شده نشر اکاذیب است. ما با ژائو ویلا توافق کردیم اما مدت‌زمانی لازم بود تا پول او آماده شود و در این زمان فیفا ما را جریمه کرد. روال کار این است که وقتی اولین قسط پرداخت شود، می‌توانیم طلب بخشش این جریمه را کنیم و این مساله حل می‌شود. الان مدیربرنامه های ژائو ویلا توافق‌نامه را به اطلاع فیفا رسانده و ما نیز این مساله را ابلاغ کردیم.
حمزه یونس و شایعه کسر 6 امتیاز
من بالاتر به این خاطر گفتم که محرومیت از نقل و انتقالات ربطی به شکایت حمزه یونس نداشت که درباره شایعه کسر 6 امتیاز حرف بزنم. حمزه یونس به طور کلی 220 هزار دلار از تراکتورسازی طلب دارد که در حال توافق با او هستیم تا به صورت اقساطی پولش را بدهیم. جالب است بدانید که پرونده حمزه یونس هنوز به کمیته انضباطی فیفا نرفته و تمام مسائلی که درباره کسر 6 امتیاز به خاطر پرداخت نشدن پول حمزه یونس مطرح می‌شود، نشر اکاذیب است. هواداران تراکتورسازی خیالشان از این بابت راحت باشد.

داستان شکایت بیکای و رمزی

دیتمار بیکاری و یان رمزی هرکدام حدود 100 هزار دلار از ما طلبکار هستند. علاوه بر حمزه یونس، بیکای و رمزی مهم‌ترین پرونده‌ها در مقطع کنونی هستند. در حال مذاکره این دو بازیکن هستیم تا مشکل را حل کنیم اما یک مساله مهم وجود دارد. اینکه بیکای و رمزی بازی‌های زیادی برای تراکتور انجام ندادند و تاثیر آنچنانی هم نداشتند. فقط به خاطر بی‌تدبیری مدیران سابق آنها فسخ کردند و حالا کار به اینجا رسیده است. درباره این دو بازیکن هم باید بگویم به توافق نزدیک هستیم و پرونده آنها نیز هنوز به کمیته انضباطی نرفته است. باید تا قبل از اینکه پرونده به کمیته انضباطی فیفا برود، توافق کنیم و این دو پرونده نیز ختم به خیر شود.

طلب فلاویو پرداخت شد
شنیدم که برخی رسانه‌ها از باز بودن پرونده فلاویو لوپز خبر داده بودند اما باید بگویم این پرونده با پرداخت کل طلب لوپز مختومه شده و هیچ شکایتی از این بازیکن پرتغالی وجود دارد. او 105 هزار دلار طلب داشت که کل مبلغ را پرداخت کردیم.

آگوستو سزار و کاردوسو هم هستند

دوبازیکن برزیلی سال گذشته تراکتورسازی نیز بابت مطالبات خود به فیفا شکایت کرده‌اند اما این پرونده‌ها هنوز به جایی نرسیده که بخواهیم از آنها دفاع کنیم. ما می‌توانیم پرونده شکایت سزار و کاردوسو را به تاخیر بیندازیم و در سال‌های آینده به این مساله رسیدگی کنیم.

بدهی بالغ بر یک میلیون و صدهزار دلار

با بررسی اظهارات مشاور حقوقی تراکتورسازی به این نتیجه می‌رسیم که این باشگاه 7 پرونده انضباطی در فیفا دارد که امیدوار است این پرونده‌ها هرچه سریع‌تر مختومه شود تا هیچ خطری باشگاه را تهدید نکند. رقمی که تراکتوری ها برای مختومه شدن این پرونده‌ها باید پرداخت کنند، چیزی در حدود یک میلیون و 100 هزار دلار است که این مبلغ بدون خسارت‌هایی محاسبه شده که فیفا برای تراکتورسازی در نظر می‌گیرد. نکته مهم این است که اگر به اظهارات مشاور حقوقی تراکتورسازی استناد کنیم، فعلا خطر جدیدی مانند سقوط به دسته پایین‌تر و یا کسر امتیاز این باشگاه را تهدید نمی‌کند. با این حال باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی پیرامون این باشگاه رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.