ایلام- مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: در پی ورود پدیده گرد و غبار به آسمان شهرستان های مرزی مهران و دهلران در جنوب استان ایلام، بجزء مراکز درمانی و خدمات رسان، تمامی ادارات، مدارس، دانشگاه ها و بانک های این ۲ شهرستان را در روز شنبه ۳۰ بهمن تعطیل کرد.

ادارات در مهران و دهلران تعطیل شد

مازیار سلیمان نژاد در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه میزان ذرات معلق در هوای شهرستانهای مهران و دهلران  به ترتیب چهار و شش برابر حد مجاز است، اظهار داشت: هم اکنون دید افقی در شهرستان دهلران کمتر از یک هزار و ۵۰۰ متر و در مهران هشت هزار می باشد.

وی با اشاره به اینکه این پدیده(گرد و غبار) سلامت عموم مردم به ویژه بیماران تنفسی و قلبی را به خطر می اندازد، افزود: از عموم مردم شهرستان های مهران و دهلران انتظار می رود که با توجه به آلوگی هوا از تردد در فضای باز خودداری و در صورت ضرورت حضور در معابر، از ماسک های استاندارد استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه یکی از اولویت های سازمان محیط زیست چاره اندیشی ملی و فرا ملی برای مقابله با ریزگردها است، بیان داشت: امیدواریم که با راهکارهای اصولی و اساسی بتوانیم از آثار مخرب گرد و خاک جلوگیری کنیم.

مازیار سلیمان نژاد یادآور شد: در پی ورود پدیده گرد و غبار به آسمان شهرستان های مرزی مهران و دهلران در جنوب استان ایلام، بجزء مراکز درمانی و خدمات رسان، تمامی ادارات، مدارس، دانشگاه ها و بانک های این ۲ شهرستان در روز شنبه ۳۰ بهمن تعطیل شدند.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس پیش بینی های هواشناسی، این سامانه و توده گرد و غبار از اواخر وقت امروز(شنبه) شهرستان های مهران و دهلران را ترک خواهد کرد و وضعیت این دو شهرستان به حالت عادی باز خواهد گشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.