زاهدان- نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت هزینه های بستری، جراحی، ویزیت بیماران در مراکز اورژانس، بخشهای عمومی و تخصصی و خدمات درمانی در آی سی یو و سی سی یو بصورت چشمگیری کاهش یافت و با برداشتن فشار مالی مضاعف از بیماران کمک بزرگی به مردم مناطق کمتر توسعه یافته شد.

اجرای طرح تحول سلامت کمک بزرگی به مردم مناطق کمتر توسعه یافته است

به گزارش قدس آنلاین، طرح تحول سلامت با هدف افزایش پاسخگویی نظام سلامت، کاهش پرداخت مستقیم از جیب مردم، کاهش درصد خانوارهایی که بخاطردریافت خدمات سلامت دچار هزینه کمرشکن شده اند، بهبود پی آمدهای بیماران اورژانسی و افزایش زایمان طبیعی در کشور درحال اجراست. علی کرد در باره آثار اجرایی این طرح گفت: ساکنان جامعه روستایی و عشایری و ساکنان شهرهای کوچک از نظر روحی و روانی با تلاش های ارزشمند وزیر بهداشت و اجرای طرح تحول سلامت متحول و نشاط و امید به آنان هدیه شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت هزینه های بستری، جراحی، ویزیت بیماران در مراکز اورژانس، بخشهای عمومی و تخصصی و خدمات درمانی در آی سی یو و سی سی یو بصورت چشمگیری کاهش یافت و با برداشتن فشار مالی مضاعف از بیماران کمک بزرگی به مردم مناطق کمتر توسعه یافته شد.

نائب رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اینک این طرح در خانه های بهداشت، مراکز خدماتی، بهداشتی و درمانی، پایگاههای سلامت، تسهیلات زایمانی، کلینیک ها، مراکز اورژانس و بیمارستانها با موفقیت کامل در حال اجرا بوده و خدمات دولت را در حوزه سلامت شاهد هستیم.

این نماینده مستقل مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: بنده بعنوان نماینده مستقل مجلس که دارای گرایش واقع بینانه و مستقل هستم و کاری به جناح و گرایش چپ و راست ندارم، فقط خدمات صادقانه نظام احترام می گذارم و این روش ارائه خدمات بهداشت و درمان می پسندم.

علی کرد ادامه داد: بنده بعنوان نماینده و خادم مردم حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، بخشهای کورین، نصرت آباد، نوک آباد، ایرندگان، لادیز و ریگ ملک رضایت خود را از نحوه اجرای خدمات طرح تحول سلامت در حوزه انتخابیه اعلام می نمایم زیرا با اجرای آن در استانهای محروم و مخصوصا در حوزه انتخابیه اینجانب باعث گردید که کلینیک های تخصصی در بیمارستانها فعال و مطب پزشکان در بازر تعطیل و خدمات با نرخ مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراکز درمانی انجام بشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت پزشکان در مراکز درمانی استقرار پیدا کردند و از طرفی مردم کم درآمد و اقشار آسیب پذیر جامعه روستایی و عشایری توانستند با سهولت به پزشکان دسترسی داشته باشند و با پرداخت هزینه اندک ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی تحت درمان قرار بگیرند.

کرد یادآور شد: در صورتی که قبل از اجرای طرح تحول سلامت هزینه ویزیت بیماران در مطب های شخصی پزشکان مبالغی بین ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان و حتی بیشتر بود و اقشار محروم از پرداخت این هزینه های گزاف برنمی آمدند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: جا دارد از خدمات وزیر دلسوز و مردمی بهداشت و درمان که دارای برنامه های منظم و زمان بندی شده و با دیدگاه ویژه خدمت رسانی به مناطق محروم بوده و نیز تلاشهای همکاران سخت کوش وی در مجموعه وزارتخانه، دانشگاههای علوم پزشکی و نیز پرسنل بهداشت و درمان استانی و شهرستانها که پیام آوران سلامت به جامعه هستند تقدیر و تشکر و سپاسگزاری نمایم و از خداوند متعال برای مقام معظم رهبری، مسئولان دلسوز نظام و خادمان مردم در مجلس آرزوی سلامتی، سربلندی و موفقیت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.