۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 504970

افراد شــاخص مدعی اصلاح طلبی و برخی از دولتی ها مدتی اســت که یک صدا عنوان می کنند به دنبال آشتی ملی هستند.

آشتی ملی یا فریب ملی!

قدس آنلاین - در شــروع این یادداشت باید توضیح دهیم، آشتی ملی یعنی چی و هدف طراحان از این موضوع چیست؟

آشــتی ملی در زمانی مطرح می شــود که بین آحاد ملت بر ســر موضوع یا موضوعاتی اختلاف ها و چنددستگی حاصل شده باشد بــه طوری که ادامه این روند منجر به نزاع و درگیری بین توده های مردم شده باشد، یعنی آشتی ملی برای رفع نزاع و درگیری! اما وقتی نــزاع و درگیری در ســطح مردم نیســت و مردم درگیر معیشت و گرفتاری زندگی برآمده از سوی بی تدبیری سیاسیون هستند، اساساً طرح موضوع موهوم و بی پایه آشتی ملی چه جایگاهی دارد؟

به نظر می رســد، مهم ترین هدف طراحان آشــتی ملی، تسخیر قدرت اســت. همان طراحانــی که دولــت روحانــی را به مثابه رحم اجاره ای فرض کردند که از آن بتوانند نواصلاح طلبان را در فضای جدید سیاســی کشــور متولد کنند. اما وقتی نتوانستند به خواســت حداکثری خود برســند، چنین درخواستی را مطرح می کنند.

از طرفی پذیرش طرح آشــتی ملی از جانب هرکسی که باشد، نوعی مشروعیت بخشی به اقدام های آشــوبگران و تأییدهای صریح آمریکا و اسراییل از فتنه گران است.

آشتی ملی زمانی قابل بررسی و پذیرش است که سوءتعبیر و اختلاف سلیقه حاکم باشد نه اینکه عده ای با فتنه انگیزی به دنبال براندازی نظام بودند و حرمت و قداست عاشورا و امام راحل را شکستند تا اهداف آمریکا را برآورده کنند. در کشــور درگیری ایجاد کنند و به اموال مردم خســارت بزنند و دل دشمنان انقلاب را شاد کنند.

پیش زمینه هرگونه برگشتی به دامن مردم، پوزش خواهی از مردم و نظام اسلامی است. نمی شــود با تجاهر و گردنکشــی و بازی با واژه ها و الفاظ زیبا سیاستی نخ نما را پیگیری کرد.

یک موضوع دیگر که نباید از تحلیل دور نگاه داشت این است که چرا در این مقطع زمانی ندای آشتی ملی خواهی فتنه گران بلند شده است. یک پاسخ مهم بیشتر ندارد و آن این است که از حذف خودخواسته فتنه گران جلوگیری کنند؛ زیرا نه رحم اجاره ای به داد آن ها رسید نه برجام.

بر همگان روشن است، طراحان آشتی ملی دلشان برای منافع شان می سوزد و مردم را چون گذشته بهانه، سیاسی کاری های خود کرده اند. آشتی ملی در حقیقت یک فریب است، برای بازسازی قوای از دست رفته فتنه گران برای فتنه ای جدید. ملت برای همیشه فتنه گران را کنار گذاشته و بازی با الفــاظ دردی را دوا نمی کند؛ زیرا دل های مریــض با نصیحت و توصیه درمان نمی شوند. 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.