اتحادیه اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شب گذشته در بیانیه‌ای بر حمایت از برجام تاکید کردند.

حمایت اتحادیه اروپا و آژانس انرژی اتمی از برجام

به گزارش «قدس آنلاین»،  در این بیانیه که در پایان پنجمین نشست مقام های ارشد  اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی در بروکسل پایتخت بلژیک منتشر شد، آمده است: نماینده عالی اتحادیه به عنوان هماهنگ کننده امور کمیسیون مشترک برجام در زمینه تداوم اجرای توافق با آژانس در ارتباط نزدیک خواهد بود.

این بیانیه در ادامه می افزاید که اتحادیه اروپا حمایت فنی از جمله در زمینه آموزش و تجهیزات به آژانس ارائه خواهد داد.

اتحادیه اروپا بر اساس این بیانیه همچنین گزارش هایی در زمینه همکاری های مشترک با ایران در اجرای ضمیمه سه توافق هسته ای به ویژه در حوزه امنیت هسته ای و تحقیقات ارائه کرده است.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز در دیدارهای جداگانه با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: همه طرف ها باید تا پایان عمر این توافق آن را به صورت کامل و اثربخش اجرایی کنند.

 موگرینی که وظیفه هماهنگی امور کمیسیون مشترک برجام را بر عهده دارد با تاکید بر اهمیت پایبندی تمام طرف ها به تعهدات خود در قالب برجام گفت که این توافق اکنون در مسیر پیش بینی شده حرکت می کند.

بیانیه اتحادیه اروپا در این رابطه می افزاید: برجام عاملی تحکیم کننده و بخشی کلیدی از ساختار منع اشاعه است.

موگرینی و ظریف روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کرده بودند.

در این اجلاس موضوع های مهم بین المللی همچون آینده ناتو، نظم جهانی، امنیت، تروریسم و افراطی گرایی، مسائل مناطق جنوب شرقی آسیا و شبه جزیره کره، جهان عرب، سوریه و اوکراین در قالب جلسات عمومی مورد بحث و گفت وگو می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.