پس از طرح بحث های مذکور نمایندگان مطابق مصلحت نظام، کشور و ملت و نه مصلحت فرد، منطقه و یا وزیر و نماینده رای نهایی خود را به استیضاح خواهند داد.

انصاری، مخالف استیضاح : انتقاداتی به عملکرد آخوندی وجود دارد/ کوهکن: استیضاح حق قانونی مجلس است/نانواکناری:نتیجه استیضاح منوط به دفاعیات آخوندی است

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در گفتگو با«قدس آنلاین» با توجه به طرح استیضاح وزیر راه شهرسازی که در دستور کار امروز صحن علنی مجلس قرار دارد، اظهار داشت: استیضاح، سوال و تحقیق و تفحص جزئی از حقوق نمایندگان است. در شرایط کنونی می توان گفت که تعدادی از نمایندگان از حق قانونی خودشان استفاده کردند و وزیر محترمی را استیضاح کردند که بعد از پاسخگویی وی به طرح سوالات در کمیسیون تخصصی مجلس طرح استیضاح به صحن آمده است و امروز به رای نمایندگان می رسد.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز ، استیضاح کنندگان مطالبشان را بیان می کنند و وزیر هم مطالبی که دارند را مطرح می کنند، اظهار داشت: پس از طرح بحث های مذکور نمایندگان مطابق  مصلحت نظام، کشور و ملت و نه مصلحت فرد، منطقه و یا وزیر و نماینده رای نهایی خود را به استیضاح خواهند داد.

کوهکن همچنین گفت: نمی توانم بگویم که طرح استیضاح طبق مطالبات مردم بوده یا خیر، البته طبیعی است که حتما عده ای تمایل دارند که پاسخ این سوالات را بدانند و بببینید برخورد مجلس با اشکالات و ایرادات به هر جهت چیست؛ که در این راستا آنچه مسلم است این است که مجلس مطالبات را می شنود و اگر ۱+۵۰ درصد نمایندگانی که در صحن حضور دارند این مطالب را قانع کننده دیدند و رای به استیضاح ندادند نتیجه اش برایمان محترم است ولی اگر ۱+۵۰ درصد و یا بیشتر پاسخ را قانع کننده ندیدند و رای ندادند و وزیر برکنار شد به آن نتیجه هم به هر جهت تکمین می کنیم و برای ما محترم است ولی قبل از اینکه  به استیضاح ورود کنیم، له و یا علیه استیضاح صحبت کردند را نه به نفع وزیر استیضاح شده می دانم و نه به نفع نمایندگان.

رضا انصاری نماینده مردم داراب در مجلس نیز در گفتگو با«قدس آنلاین» در خصوص طرح استیضاح آخوندی گفت: انتقاداتی به عملکرد وزیر راه و شهرسازی وجود دارد ولی به نظرم با توجه به اینکه در ماه های پایانی دولت یازدهم قرار داریم، به صلاح نیست که وزارت خانه راه و شهر سازی با حوزه کاری گسترده اش بی وزیر بماند.

ولی الله نانواکناری از امضاء کنندگان طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی نیز در خصوص برآیندش از روند استیضاح گفت: تعدادی از نمایندگان به دنبال استیضاح هستند و در مقابل تعدادی از آنها موقعیت را برای این امر مناسب نمی دانند؛ بنابراین باید دید رای اکثریت در جلسه امروز چیست؟

وی افزود: امیدوارم روند استیضاح به گونه ای پیش رود که هم اقتدار دولت حفظ شود هم مجلس؛ البته دولت باید نگاهش حفظ اقتدار مجلس باشد؛ به هرحال امیدوارم آنچه صلاح است انجام شود.

نانواکناری همچنین تاکید کرد: نتیجه استیضاح منوط به دفاعیات وزیر در مجلس است؛ باید پس از شنیدن سخنان موافقین ومخالفین درمورد ماندن یا رفتن وزیر نظر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.