تبریز- رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی از ایجاد یک هزار و ۵۸۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در استان خبر داد.

۱۵۸۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در آذربایجان شرقی ایجاد شد
به گزارش قدس آنلاین، سیدصفر قائمی  اظهار داشت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف تعیین شده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی استان آذربایجان‌شرقی برای اشتغال و کار آفرینی در طی سال جاری یک هزار و ۵۸۰ طرح یا واحد کارگاهی در عرصه امنیت غذایی و در راستای اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال استراتژی و سیاست‌های کلی کشور را تعیین می‌کنند و امسال نیز پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور مورد توجه است، بنابراین بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی نیز با درک این موضوع اقدام به ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در شهرستان های استان کرده است.

قائمی افزود: طی سال‌جاری در موضوع اقتصاد مقاومتی یک هزار و ۳۰۰ واحد در عرصه‌های پرورش آبزیان، تولید قارچ‌های خوراکی، پرورش ماکیان، پرورش شتر مرغ، پرورش مرغ بومی، اصلاح و احیای باغات، کشت گیاهان دارویی، کشت زعفران، تولید کود کمپوست، محصولات گلخانه‌ای، پروش شتر، صنایع دستی،پرورش زنبورو تولید عسل ایجاد شده است.

بنا به گفته وی اعتبار اختصاص یافته برای کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال است.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که در عرصه اقتصاد مقاومتی ایجاد کارگاه صنایع دستی و پرورش زنبور و تولید عسل با استقبال خوبی مواجه شده است، اظهارداشت: ۵۳۸ کارگاه در عرصه تولید صنایع دستی ایجاد شده است که بیشترین آن ۷۳ مورد در شهرستان مرند صورت گرفته و ناحیه امامت تبریز ۶۶ مورد و شهرستان اهر با ایجاد ۴۶ مورد صنایع دستی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

قائمی سپس در خصوص واحدهای ایجاد شده در مورد پرورش زنبور و تولید عسل نیز خاطرنشان کرد: طبیعت بکر و زیبای آذربایجان زمینه را برای ایجاد واحدهای پرورش زنبور مساعد کرده و در این زمینه ۵۹۸ واحد پرورش زنبور و تولید عسل در سطح استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ۹۳ واحد پرورش زنبور در شهرستان سراب و ۶۴ واحد در شهرستان میانه ایجاد شده است.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در ادامه از ایجاد صنایع تبدیلی در استان خبر داد و افزود: در همین راستا ۵۲۶ واحد در عرصه صنایع تبدیلی ایجاد یا فعال‌سازی مجدد شده است.

بنا به گفته وی ایجاد صنایع تبدیلی در عرصه‌های فرآوری لبنیات، ریسندگی و بافندگی، تولید خوراک دام از ضایعات کشاورزی، گوهر تراشی، شربت و مربا، ترشیجات و شوریجات، بسته‌بندی، روغن‌گیری، اسانس‌گیری، پودرکن و خشک کن بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.