قم- یکی از مراجع تقلید گفت:‌ علما باید در سراسر کشور توزیع شوند تا با علم، منطق و استدلال به تبلیغ دین بپردازند اکنون زمانی است که علما علاوه بر آنکه باید در میدان علم و تحقیق گام بردارند باید در میدان جهاد و مبارزه نیز گام بردارند.

ضرورت سفر علما به سراسر کشور/  ریشه انقلاب ایمان و عقیده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر شنبه در دیدار جمعی از روحانیون عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه خداوند در آیات مختلف بر این نکته تأکید دارد که برای امت‌های مختلف رسول و پیامبر فرستادیم، گفت: طاغوت‌هایی مانند طاغوت سیاسی،‌ فرهنگی و اقتصادی در قرآن ذکر شده کار انبیا این است که پیام الهی را به مردم برسانند.

این مرجع تقلید با اشاره به محتوای دفتر تبیان گفت: طبقه‌بندی‌های مختلف مانند بسیج، حوزه علمیه و روحانیت، ولایت فقیه،‌ قوای انتظامی،‌ سپاه،‌ بانوان، جوانان و شیطان بزرگ در این اثر صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:‌ امام خمینی(ره) استبداد را از ایران قلع و قمع کردند و به این وسیله تحول و فرهنگ خاصی را در جهان به وجود آوردند و نظام ولایی قدرتمند را برقرار کردند و به درهم کوبیدن رژیم سلطنتی پرداختند.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد:‌ رژیم طاغوت بر مردم حکومت می‌کردند و مردم دچار فقر فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی بودند امام خمینی(ره) رژیم سلطنتی که قرن‌ها مردم را عقب نگاه داشته بود، ریشه‌کن کردند.

وی با بیان اینکه انبیا کار رسانه‌ای کردند، گفت:‌ آنها به کادرسازی پرداختند و سعی کردند مردم را با ایمان کنند و به اصول معاد، نبوت و امامت پایبند شوند اگر ایمان وجود نداشته باشد انسان به موفقیت دست پیدا نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ ریشه انقلاب ایمان و عقیده است پیامبر اکرم(ص) حکومت اسلامی را به وجود آوردند که بر پایه عقیده و ایمان بود.

وی تصریح کرد:‌ علما باید در سراسر کشور توزیع شوند تا با علم، منطق و استدلال به تبلیغ دین بپردازند اکنون زمانی است که علما علاوه بر آنکه باید در میدان علم و تحقیق گام بردارند باید در میدان جهاد و مبارزه نیز گام بردارند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلستان در بحرین گفت: این فرد در جلسه‌ای سخنانی علیه ایران بیان کرد تا اسلحه‌های خود را بفروشد و پول دریافت کند نباید از این قضایا غفلت کنیم و نسبت به جریان عراق، بحرین و یمن بی‌تفاوت باشیم.

وی یادآور شد:‌ پیامبر اکرم(ص) با کادرسازی افراد را مجهز کردند تا اسلام پیشرفت کند در دیدار جمعی از علمای بحرین بر مسئله جهاد اسلام تأکید شد و به آنها گفته شد که اگر جهاد انجام دهید پیروز می‌شوید اسلام به قربانی، خون و شهادت نیاز دارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ مردم ایران به استقبال گلوله‌ها رفتند و در هر شهری فداکاری کردند باید در نظر داشت بدون الگوبرداری از جریان کربلا فتح به وجود نمی‌آید برای پیروزی علما باید کفن‌پوش جلو بروند.

وی تصریح کرد:‌ مردم بدانند در برابر باطل راهی به جز جهاد وجود ندارد بنابراین باید سعی شود افرادی در این زمینه پرورش پیدا کند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مطالب موجود در نهج‌البلاغه گفت:‌ امیر مؤمنان(ع) در این کتاب امت را به خیرخواهی نظام دعوت کردند و فرمودند مبادا کاری کنید که مجبور به عذرخواهی شوید و در هنگام نعمت به خوشگذرانی مشغول نباشید.

وی با بیان اینکه امنیتی که در سایه نیروی انتظامی به وجود آمده مهم است، گفت:‌ اکنون باید به انجام وظیفه بپردازیم و در برابر دشمنان و ایادی آنها هوشیار و بیدار باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.