اراک- حجت الاسلام منتظری اظهار کرد: اصلاح رویه نظام بانکی کشور از مسائل مهم اقتصادی کشور است که در صورت تحقق آن طیف قابل توجهی از مشکلات در استان ها و شهرستان ها حل می شود.

اصلاح رویه نظام بانکی کشور از مسائل مهم اقتصادی کشور است

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام محمد جعفر منتظری روز شنبه در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک در محل فرهنگسرای این شهر افزود: شرایط کنونی کشور نیازمند ترمیم و اصلاحات جدی در حوزه اقتصادی است و می طلبد که برای حل مشکلات و توسعه اقتصادی بخش های داخلی به خصوص نظام بانکی اصلاح و دستگاه های امنیتی و انتظامی نیز چتر نظارتی خود را گسترده تر کنند.

وی بیان کرد: دادستان به عنوان مرجعی قضایی اختیارات متعددی در راستای احقاق حقوق عامه مردم و ایجاد امنیت دارد که باید بجا و هدفمند از آن در راستای جلوگیری از پایمال شدن حقوق مردم استفاده کند.

حجت الاسلام  منتظری در ادامه سخنان خود ساماندهی فضای مجازی را یکی دیگر از وظایف مهم دستگاه قضایی به خصوص دادستانی عنوان کرد و گفت: استکبار جهانی با اشاعه فحشا و منکرات از طریق فضای مجازی در جوامع بشری جهان سوم و به خصوص جوامع اسلامی، شاخص های معنوی و اعتقادی افراد به خصوص جوانان و نوجوانان را نشانه رفته است.

وی توضیح داد:در این جبهه سخت و نفس گیری دستگاه قضایی و دادستان ها در خط مقدم قرار دارند و باید با برنامه ریزی و تلاش های شبانه روزی در راستای مدیریت عرصه مجازی اقدام کنند. دادستان کل کشور با بیان اینکه ساماندهی فضای مجازی یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است،

وی اظهار کرد: معظم له برای رسیدگی به این مقوله مهم شورای عالی فضای مجازی را راه اندازی کردند و دستورالعمل و راهبردهای کلیدی را نیز مشخص نمودند که برای حل این مشکل مهم و رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب باید همه دستگاه های اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی با قدرت وارد میدان عمل شوند.

وی ادامه داد: مسئولان دستگاه های اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی باید بکوشند تا فضای مجازی و محتویات آن را به طور کامل در اختیار گرفته و با قدرت هر چه تمامتر در راستای جلوگیری از اشاعه فحشا و منکرات در جامعه گام بردارند.

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: بی تفاوتی نسبت به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می تواند در اندک زمانی فرهنگ قرانی و اهل بیتی (ع) ملت ایران را تخریب و منکرات، بی اخلاقی ها و فحشا را جایگزین معنویات کند و از این رهگذر آحاد جامعه به خصوص مسئولان دستگاه های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی باید با قدرت در این عرصه مهم وارد شده و علوم روز مورد نیاز کنترل فضای مجازی در کشور را در اختیار گیرند.

وی در ادامه سخنان خود امنیت پایدار موجود در کشور را یک نعمت ارزشمند دانست و گفت: هیچ دستگاهی نمی تواند مدعی ایجاد امنیت در جامعه باشد چرا که این امنیت پایدار بر اساس زحمات همه دستگاه های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی بوجود آمده و برای حفظ این مهم نیز باید تعامل برون بخشی هر روز بیشتر از روز گذشته باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ایران یکی از امن ترین کشور های جهان است، تاکید کرد: آحاد جامعه برای درک امنیت پایدار کشور می توانند نیم نگاهی به شرایط کشورهای منطقه داشته باشند و همه باید قدر دان این نعمت الهی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه امام علی(ع) بهترین الگو برای کارکنان و فعالان قوه قضائیه است اظهار کرد: عدالت نخستین شرط تصدی گری در دستگاه قضایی است و این شاخص مهم مسئولیت فعالان این عرصه را سنگین می کند. وی، استمرار و پیگیری برای احقاق حقوق مردم، استوار بودن در برابر عامل های بیرونی و میانه روی در بخشش را سه ویژگی کارکنان دستگاه قضا از نظر امام علی(ع) دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.