قزوین- استاندار در سمینار کشوری انجمن های کارشناسی رسمی نظام مهندسی ساختمان بیان داشت: در جهت ارتقای کیفیت و بهره وری باید به سمت به کارگیری نیروی متخصص تحصیل کرده در حوزه های مختلف گام برداشت تا بتوان با این ظرفیت به نقطه ی مطلوب برسیم.

سمینار انجمن ها و مهندسین ساختمان کشور در قزوین برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین،به نقل ازروابط عمومی استانداری قزوین،فریدون همتی ظهرشنبه در ابتدای این سمینار بر کهن بودن استان قزوین و سابقه تمدنی  این استان اشاره کردو گفت: قزوین یکی از استان های کهن و دارای دیرینه بلند و طولانی است که سابقه تمدنی آن در تاریخ نگاشته شده است.

استاندار در ادامه از ظرفیت های بالای قزوین در عرصه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: قزوین با قدمت تاریخی خود دارای ظرفیت ها و قابلیت های  فراوانی است حال اینکه دیده می شود قزوین آنگونه که هست در سطح کشور معرفی نشده است.

وی در ادامه از گذشته تاریخی استان بیان داشت و گفت: قزوین دارای گذشته ای تاریخی و طلایی است و در بازه ای از زمان پایتخت کشور بوده و ویژگی های خاص خود را داشته است.

استاندار به ظرفیت بالای نیروی انسانی استان در حوزه نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۰هزار عضو سازمان مهندسی هستند که بیانگر ظرفیت بالای این استان در نیروی انسانی است.

وی افزود: در گذشته شاهد این بودیم یک مهندس تمام کارها را به تنهایی اقدام می کرد اما  امروزه خوشبختانه در همه ی امور تخصصی ساختمان دارای نیروی انسانی متخصص هستیم .

همتی در ادامه اظهار داشت: در جهت ارتقای کیفیت و هم در جهت ارتقای بهره وری  باید به سمت به کارگیری نیروی متخصص در حوزه های مختلف برویم تا بتوان با این ظرفیت به نقطه ی مطلوب برسیم.

استاندار گفت: نظام مهندسی دارای سابقه  و چندین سال از عمرش در استان میگذرد در همین راستا انتظار می رود نظام مهندسی ساختمان بخش نیروی انسانی تحصیل کرده را ساماندهی کند.

وی افزود: استفاده از نیروهای متخصص برای امور مختلف ساختمان و همچنین به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی این بخش در دستور کار باشد.

همتی در ادامه به رویکرد دولت در واگذاری امور اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت این است که کارها را به بخش غیر دولتی سپرده و فضا را برای رشد و بلوغ سایر بخش ها ایجاد کند و در همین راستا به دولت به دنبال کاهش تصدی گری امور دولتی است و به این امر باور جدی و قاطع دارد و همچنین ما در استان نیز حمایت خود را اعلام کرده و به این موضوع علاقه مندیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.