استان ها: به دنبال بارش‌هایی که از یکشنبه هفته گذشته در استان‌های بوشهر و فارس صورت گرفته، هموطنانمان در این استان‌ها همچنان گرفتار سیلاب بوده و همچنان نیازمند کمک امداد رسانان هستند.

هرمزگان و فارس در محاصره سیل/سیل زدگان نیازمند امداد رسانی بیشتر هستند

قدس آنلاین - علیرضا لعل اکبری:بنا بر گزارش‌های رسیده، محورهای اصلی استان بوشهر به دلیل افزایش میزان بارش‌ها در ۴۸ ساعت گذشته، مسدود شده است.

نماینده علسویه، دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما به تشریح وضعیت شهرها و روستاهای این منطقه پرداخت.

بروز خسارت‌های فراوان مالی

سکینه الماسی با اشاره به شروع بارندگی از هفته گذشته در استان گفت: بارندگی در منطقه همچنان ادامه دارد و خسارت‌های مالی زیادی به مردم و منطقه وارد شده است.

وی افزود: بخش وسیعی از زمین‌های کشاورزی و محصولات کشاورزان زیر آب رفته و پل‌های ارتباطی بین شهرها و روستاهای استان بر اثر طغیان رودخانه‌ها تخریب شده است.

وی در خصوص میزان خسارت‌های به جا مانده از سیلاب اظهار داشت: هنوز میزان خسارت‌ها از سوی مراجع ذی‌صلاح ارزیابی نشده است.

نماینده علسویه، دیر، کنگان و جم در مجلس یادآور شد: باتوجه به پیش بینی‌های هواشناسی، فرمانداران شهرها و استاندار بوشهر از ورود و فعالیت سامانه بارشی به استان از قبل آماده بودند و به همین منظور ستاد بحران استان بوشهر به حالت آماده باش درآمد.

الماسی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته توسط ستاد بحران استان گفت: با اینکه مسیرها و کانال‌های آب از سمت شهرها به سمت رودخانه‌های هدایت شد، اما به دلیل میزان بارش‌ها شاهد خسارت‌های فراوانی هستیم.

تخریب پل ارتباطی دو استان

وی به تخریب پل اخند در منطقه اشاره و اظهار کرد: این پل دو استان هرمزگان و بوشهر را به هم متصل می‌کرد که به دلیل ارتفاع کم و بارش‌های فراوان تخریب شد.

وی تصریح کرد: برای بازسازی آن حداقل ۳ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

وی به میزان بارش‌های اخیر در استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان عسلویه در سال گذشته ۱۲۰ میلیمتر بارش داشتیم و در بارندگی  اخیر ۲۸۵ میلیمتر بارش داشته ایم.

سقف و دیوارهای فروریخته منازل کاهگلی

نماینده علسویه، دیر، کنگان و جم در مجلس به خسارت‌های شهرهایی مثل برد خون و روستاهای اطراف آن اشاره کرد و گفت: اهالی این مناطق در شرایط خیلی بدی قرار دارد.

وی افزود: در این شهر، خانه‌ها تخلیه شده، اما آب تا حدود یک متر این خانه را در بر گرفته و همه وسایل زندگی آن‌ها از بین رفته است.

وی اظهار داشت: دیوار کاهگلی اکثر خانه‌ها در منطقه برد خون و روستاهای اطراف ریزش کرده و در هر روستایی حداقل ۱۰ تا ۱۵ خانه سقف آن‌ها فرو ریخته است.

الماسی، خسارت‌های شهر بندری دیر را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه اکثر خانه‌های شهرستان ساحلی است، خسارت‌های فراوانی را متحمل شدند.

وی افزود: همچنین لنج‌ها، قایق‌ها و ادوات صیادی در منطقه بویژه در بندر دیر  آسیب زیادی دیده اند.

روستاهای عشایری در محاصره سیلاب

وی به وجود ۱۰۰ خانوار عشایری در روستاهای عشایر نشین منطقه اشاره کرد و گفت: اهالی روستای هفتجا در محاصره سیلاب بودند که تلاش شد، بالگرد برای امداد رسانی به محل اعزام شود، اما به دلیل وضعیت جوی و کاهش دید و وجود کوه‌های مرتفع، امداد رسانی از طریق هوا امکان پذیر نشد.

وی افزود: کار امدادرسانی به این روستا با هماهنگی صورت گرفته از طریق زمین انجام شد.

نماینده علسویه، دیر، کنگان و جم در مجلس به میزان خسارت‌های شهرستان جم اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش در شهرستان جم بود که طبق آمارها میزان بارش‌ها بیش از ۴۰۰ میلیمتر بوده است.

قطع ۳ روزه فیبر نوری

وی قطع سه روزه فیبر نوری منطقه را یادآور شد و اظهار داشت: در حال حاضر بخش خصوصی برای تعویض فیبر نوری فعال شده و هزار فیبر نوری در شهرستان جم در حال تعویض است.

وی ریزش کوه در شهرستان جم را نیز از دیگر عوامل بروز خسارت‌های ناشی از بارش‌ها در این شهر عنوان و تصریح کرد: با برقراری ارتباط با شهرستان میزان خسارت‌های وارد شده برآورد خواهد شد.

تلاش برای امداد رسانی بیشتر

عضو کمیسیون انرژی مجلس به نحوه امداد رسانی نیروهای امداد اشاره کرد و گفت: از قبل از وقوع سیلاب، مدیریت بحران شهرستان آماده بود و برای رفع نیازهای ناشی از سیلاب، تدارک لازم را دیده بود و برای کمک رسانی از همه امکانات خود استفاده کرد.

وی کمک‌های مردمی را یادآور شد و اظهار داشت: هرجایی که نیاز به چادر، مواد غذایی و دیگر مایحتاج مردم سیل زده بود، شاهد حضور نیروهای مردمی ازجمله بسیج  و دیگر ارگان‌ها بودیم.

الماسی تصریح کرد: مردم منطقه مردم نجیبی هستند و مشکلات را زیاد به روی خودشان نمی‌آورند، اما با وجود کمک‌های صورت گرفته بازهم نیازمند کمک بیشتر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.