۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 505273

قدس آنلاین - مایکل تیفلین،  مشاور امنیتی پرزیدنت آمریکا، جانشین مردانی مجرب و استخواندار چون هنری کیسنجر، زیبیگنیو برژینسکی، خانم رایس و ده ها شخصیت برجسته سیاسی آمریکا که اغلب مقام وزارت خارجه پست بعدی آن‌ها بود پس از حدود ۲۰ روز ریاست جمهوری ترامپ، به دلیل افشا و شنود تلفن‌های او با سفیر فدراسیون روسیه در آمریکا در مظان اتهام ارسال اطلاعات محرمانه جلسات کاخ سفید به منابع روسی قرار گرفت و ناچار تن به استعفای اجباری داد.

فلین، دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا یکی از دشمنان و بدخواهان سرسخت ایران بارها ضربه زدن نظامی به ایران را پیشنهاد کرده بود.

ترامپ که دشمن سوگند خورده نادان ایران است و نه به خاطر نظرات و دکترین‌های شخصی بلکه برای جلب نظر تندروهای دو آتشه و هواداران اسراییل و لابی‌های آن کشور در کنگره، و برای ترساندن ملت آمریکا از یک دشمن مفروض خطرناک که قصد دارد آمریکا را با موشک های مجهز به کلاهک اتمی خود از فاصله ۱۹ هزار کیلومتر مورد هدف قرار دهد در پوست شیر رفته و بر طبل دشمنی با ایران می‌کوبد. او فریب هر کسی که بیشتر از ایران بدگویی کند را می‌خورد و به همین دلیل با ساده‌لوحی کاسبکارانه خود ژنرال فلین را به مهم‌ترین و حساس ترین پست استراتژیک کاخ سفید گماشت.پیامد دردناک گزینش‌های سریع و بدون تامل ترامپ چنین است که فلین که مناسبات و شاید معاملات مالی گسترده‌ای با روسیه دارد به بهانه تشویق پوتین به دور شدن از ایران اسرار و اسناد محرمانه آمریکا را به سفارت روسیه ارسال می‌دارد و روس ها هم یک گوش شنوا که همه چیز را می‌شنود و به آنان خبر می‌دهد در کاخ سفید دارند. مطبوعات آمریکا این روزها به خرده‌گیری از ترامپ برخاسته و او را فرد لایق و مجربی در برگزیدن همکاران خود نمی‌دانند.

اخیراً رئیس سرویس مخفی کاخ سفید که محافظت جان ریاست جمهوری را برعهده دارد از سمت خود استعفا داد و ترامپ را شخصیتی دانست که صلاحیت احراز مقام ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.

نوامپ چامسکی اندیشمند بزرگ معاصر آمریکا وجود ترامپ را «مایه سرشکستگی ۴۴ رئیس جمهور پیشین آمریکا دانسته و می‌گوید حضور او در کاخ سفید یک فاجعه است.

ترامپ یک فرد عامی، پرخاشگر، بی‌ادب و فاقد شخصیت و ملاحظات یک ریاست جمهوری است.

رفتار او با روزنامه نگاران جراید آمریکا، بحث و مناقشه با خبرنگار C.N.N و نیویورک تایمز و بیرون کردن خبرنگار دیگری که چند سؤال از او کرد سبب نارضایتی مقام های کاخ سفید شده است. دادستان های ایالات آمریکا اغلب به مخالفت با فرامین او برخاسته و ممانعت مرزبانان و مقام های وزارت امنیت ملی آمریکا از ورود مهاجران هفت کشور اسلامی و نیز شهروندان دارای گرین کارت را ملغی کرده و دادگاه استنیاف نیز نظر آنان را تأیید کرده است. اخیراً ترامپ وزیر دفاع خود را که یک ارتشبد شکست خورده در جریان دوران اشغال عراق است و در طول سال های فرماندهی ارتش آمریکا در عراق نتوانست مانع تلفات سنگین نظامیان آمریکا در عراق شود به اروپا فرستاد تا به رهبران دولت های اروپایی اطمینان بدهد ترامپ مخالف پیمان ناتو نیست.

علی رغم گفته‌های خانم ترزا می نخست وزیر انگلستان و موافقت او با سفر ترامپ به انگلستان تظاهرات صدها هزار انگلیسی ادامه دارد و لندن و سایر شهرهای انگلستان خواهان لغو سفر ترامپ به انگلستان شده‌اند.

اگر ترامپ ملانیا همسر خود را که عکس های وی و ادعای تن فروشی اش به مصاحبان عالی مقام در دهه ۱۹۹۰ هنگام اولین سال های مهاجرتش از اسلوونیا به آمریکا از سوی نشریه معتبر دیلی میل منتشر شده به انگلستان بیاورد بعید است اداره سختگیر تشریفات کاخ باکینگهام موافقت کند ملانیا در دیدار ترامپ با ملکه حضور داشته باشد. تصاویر بسیار زننده ملانیا با لباس ناچیز در همه جا نشر یافته و روزنامه دیلی میل آمادگی خود را برای حضور در دادگاه اعلام داشته و درخواست ضرر و زیان ۱۵۰ میلیون دلاری ملانیا را بیهوده می‌داند. کار و کسب ایوانکا یکی از دختران ترامپ و دختر دیگرش که پوشاک و کفش و وسایل آرایش زنانه تولید کرده و می‌فروختند سخت کساد شده و ۵۰ درصد از میزان فروش کاسته شده است.

مردم آمریکا در یک شوک تبلیغاتی و تحت تأثیر تبلیغات ماهرانه ترامپ و اینکه او را پدر و صاحب خانواده‌ای پرشماره در نقش «بوفالوبیل» قهرمان کابویی آمریکا می‌انگاشتند به او رأی دادند ولی اکنون میزان محبوبیت او به چهل درصد کاهش یافته است.

کشیدن دیوار به طول ۱۹۰۰ کیلومتر در مرز مکزیک سبب تنفر مردم مکزیک و خود آمریکایی‌ها از ترامپ شده است.

شعار می‌سازمت ای آمریکا مانند آمریکای قدیم اغلب با استهزاء رو به رو می‌شود.

ترامپ کابینه‌ای پر از سالخوردگان مرتجع را تشکیل داده است، که درک کاملی از دنیای قرن ۲۱ ندارند.

F.B.I دست روی مایکل فلین گذاشته و اتهام های سنگینی به او وارد می‌کند. مکالمات و دیدارهای او با سفیر روسیه مشکوک و ابهام آمیز است. در دهه ۱۳۵۰ یک ژنرال (سرلشکر) ایرانی که سی سال مورد حمایت آمریکایی‌ها بود [زیرا در جوانی در درجه افسر وظیفه و سپس افسریار و همردیف ستودنی مترجم مستشاران آمریکایی در ارتش ایران بود] پس از سی سال ارتباط محرمانه با شوروی ها از دوران جنگ جهانی دوم، بوسیله سازمان ضد اطلاعات ارتش آمریکا و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا هنگام سفر به آمریکا و خرید ملک در آریزونا با یک جاسوس شوروی در هتلی در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد و تعداد زیادی اسناد نظامی ایران و میزان فروش سلاح های سنگین آمریکا به ایران و پایگاه های جدید دریایی و هوایی و زمینی ایران و محل ایستگاه های شنود آمریکا در طول مرزهای شمالی ایران را به آن آمریکایی که برای K-G-B فعالیت می‌کرد تحویل داد.مأموران آمریکایی جاسوس آمریکایی طرف دیدار با ژنرال مقربی را بازداشت و آن اسناد و مدارک و میکروفیلم‌ها را به دست آوردند و به شاه خبر دادند.

مقربی که مردی ثروت اندوز بود کمترین اعتقادی به ایدئولوژی کمونیسم نداشت و در سال های پس از جنگ دوم و اشغال ایران مدت کوتاهی توده‌ای جزو سازمان نظامی شده بود اما به دلیل خودکشی افسر سر سلول او در ارتش نامش کشف نشد، مقربی در برابر حقوق ماهانه‌ای که این اواخر ۱۶ هزار تومان شده بود برای شوروی ها جاسوسی می‌کرد و وقتی آمریکایی‌ها راز او را کشف کردند شاه خواب آلود که باور نمی‌کرد به جای اطلاعات و ضداطلاعات ارتش که می‌ترسید موضوع را به گوش مقربی برسانند قسمت ضدجاسوسی ساواک را مأمور تعقیب- مراقبت و کشف جاسوسی مقربی کرد. وی شناسایی، محاکمه نظامی و در دی ماه ۱۳۵۶ اعدام شد.

در دهه ۱۹۸۰ یک افسر برجسته سیا که رئیس بخش جاسوسی سیا در شوروی بود در ازای ماهانه ۵۰ هزار دلار نام تمامی جاسوسان سیا در شوروی را که بیشتر روسی بودند به کا.گ.ب خبر داد که همه را شناسایی و اعدام کردند. دور نیست مایکل فلین که مرد نه چندان سالخورده‌ای است و اف، بی.آی او را متهم به تماس‌های غیرقانونی و جاسوسی با سفارت روسیه می‌کند در دوران بازنشستگی به این پیشه پردرآمد روی آورده و ترامپ عوام ساده لوح پرخاشگر را با سخنان ضدایرانی خود مفتون خویش کرده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.