ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: توسعه پرورش و تولید ماهیان به ویژه ماهیان خاویاری و قزل آلا در قفس داخل دریا نیازمند همکاری همه دستگاه ها به ویژه محیط زیست، بنادر و دریانوردی و دیگر دستگاه ها است.

توسعه پرورش ماهی در قفس داخل دریا نیازمند همکاری همه دستگاه های مرتبط است

به گزارش قدس آنلاین، حسین خیریان پور صبح یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی مازندران، دریای خزر را نعمتی خدادادی برای اقتصاد استان برشمرد و اظهار کرد: وجود دریای خزر ظرفیت بسیاری بالایی در افزایش تولید، اشتغال و به طور کلی توسعه اقتصادی استان مازندران است که باید برنامه ریزی های دقیق و عملیاتی تری در بهره برداری از آن داشته باشیم.

وی پرورش و تولید انواع ماهیان در قفس داخل دریا را یکی از برنامه های اصلی استان در بهره گیری از ظرفیت های دریای خزر عنوان کرد و گفت: توسعه پرورش و تولید ماهیان به ویژه ماهیان خاویاری و قزل آلا در قفس داخل دریا در اقتصاد استان نقش مؤثری دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران ادامه داد: در این جلسه با همکاری همه دستگاه ها به ویژه محیط زیست، بنادر و دریانوردی، شیلات، دامپزشکی و دیگر دستگاه ها مشکلات اصلی در این زمینه بررسی و حل وفصل شد.

وی از افزایش سه هزارتنی تولید آبزیان در سال جاری خبر داد و گفت: برای افزایش ۱۰ درصدی تولید در سال آینده، توجه به مسئله بازار و بازاریابی داخلی و خارجی اهمیت بسیاری دارد و از همه دستگاه ها و تشکل های مرتبط می خواهیم در این امر مهم سهیم شوند.

خیریان پور در ادامه سخنان خود به رتبه اول استان در اعطای تعداد پرداخت تسهیلات از محل بسته رونق تولید اشاره کرد و گفت: ۹۷۵ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۴۰۶ میلیارد تومان به بنگاه های اقتصادی در دو بخش صنعت و معدن و کشاورزی پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.