بیرجند- دادستان بیرجند گفت: اقدامات دستگاههای فرهنگی استان در حوزه امنیت اجتماعی کافی و بازدارنده نیست.

اقدامات دستگاههای فرهنگی خراسان جنوبی درامنیت اجتماعی بازدارنده نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سید حسین مقدس  ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: به جد فضای مجازی را رصد می کنیم و قضات ویژه ای مامور رسیدگی به جرائم این موضوع هستند.

 وی گفت: با پدیده سگ گردانی در شهر، بی حجابی، مزاحمت برای بانوان و انجام هیاهو و جنجال و هر اقدامی که نظم عمومی را مختل کند برخورد قانونی می شود.

دادستان بیرجند به مراکز دارای اینترنت اشتراکی ادارات یا اماکن عمومی اینترنت اشتراکی در اختیار دیگران قرار می دهند تاکید کرد: باید هویت افراد استفاده کننده را ثبت کنند، در غیر این صورت اگر جرمی اتفاق بیفتد، مسئول آن مکان تحت تعقیب قرار می گیرد.

مقدس افزود: با افرادی که جو جامعه را در فضای مجازی ملتهب کنند یا اعمال مجرمانه در این فضا مرتکب شوند برخورد قاطع می شود.

دادستان مرکز استان خراسان جنوبی حقوق عامه، فضای مجازی، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال را از مهمترین محورهای مورد بررسی در دادسرا دانست و افزود: هرجایی حقوق عامه مورد تضییع واقع شود اعم از جاده و یا طرح های زیرساختی که باعث خسارت به بیت المال یا نقض قوانین شود دادستانی ورود پیدا می کند و از مردم هم می خواهیم اگر جایی تضییع حقوق عامه شد به ما اعلام کنند.

مقدس گفت: اقدامات دستگاههای فرهنگی استان در حوزه امنیت اجتماعی کافی و بازدارنده نبوده است و با پدیده سگ گردانی در شهر، بی حجابی، مزاحمت برای بانوان و انجام هیاهو و جنجال و هر اقدامی که نظم عمومی را مختل کند برخورد قانونی می شود.

وی با اشاره به بحثهای مطرح شده در فضای فرهنگی استان در روزهای اخیر، دستگاه قضائی را  بی طرف، مستقل  و بر مدار قانون دانست و گفت: در این خصوص در حال بررسی هستیم و باید این سخنان برای دستگاه قضائی محرز شود.

دادستان بیرجند ارزش های دینی را خط قرمز دادستانی اعلام کرد و افزود : افرادی که هنجارهای قانونی و اسلامی را رعایت نکنند، پس از رسیدگی و محرز شدن جرم ، در چارچوب قانون برخورد می کنیم .

مقدس افزود: در قانون آمده است که دولت باید همه امکانات خود را در راستای مبارزه با فساد و تباهی و رشد فضائل اخلاقی به کار گیرد تا ارزشهای اسلامی حفظ شود.

وی در خصوص برگزاری  کنسرت های موسیقی هم گفت: کسی با شادی، سرود و هنر مخالف نیست اما اگر این اقدامات با ارتکاب فعل حرام باشد برخورد می کنیم و اگر هنجارهای عرفی و موازین اسلامی رعایت شود مشکلی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.