گرگان- سرپرست فدراسیون هندبال گفت: مشکلات مالی باعث شد تا در سال های گذشته امکان اعزام تیم ملی برای شرکت در مسابقات بین المللی نداشته باشیم و به همین دلیل فدراسیون هندبال آسیا محرومیت هایی برای تیم های ایرانی درنظر گرفت که با تلاش های صورت گرفته بخشی از این محرومیت ها برطرف شد.

بخشی از محرومیت های تیم ملی هندبال برطرف شده است
به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی اکبری صبح یکشنبه در مجمع انتخابات هیأت هندبال گلستان با اشاره به جریمه ۵۸هزار دلاری ایران به دلیل اعزام نکردن تیم های نوجوانان و جوانان به رقابت های آسیایی اظهار کرد: این جریمه علاوه بر محرومیت چهارساله ایران از حضور در مسابقات آسیایی و مقدماتی جهان بر هندبال کشور تحمیل شد.
وی با بیان اینکه از شش ماه قبل تلاش هایی برای لغو این محرومیت ها انجام شد، ادامه داد: در نهایت موفق شدیم محرومیت حضور در مسابقات را برطرف کنیم.
سرپرست فدراسیون هندبال تصریح کرد: فدراسیون هندبال آسیا جریمه ۵۸هزار دلاری مورد بخشش قرار نمی دهد، گفت: مهمترین دلیل آن نداشتن کرسی های مناسب در فدراسیون آسیا برای چانه زنی و بالابردن قدرت مذاکره است.
وی از بدهی ۳۰ میلیارد ریالی فدراسیون هندبال خبر داد و گفت: با جذب حاماین مالی در حال پرداخت بدهی ها و بازگرداندن جریان عادی اعزام ها و برگزاری اردوهای تیم ملی هستیم.
اکبری با بیان اینکه دلیل اعزام نشدن تیم های ملی هندبال ایران در سال های گذشته مشکلات مالی بوده است، افزود: در حال حاضر همه اردوهای تیم ملی در رده های سنی گوناگون و اعزام به رقابت های برون مرزی با نظم و برنامه در حال انجام است.
وی ادامه داد: در کنار اعزام تیم ملی به حمایت از تیم های لیگ برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در حد امکان توجه می شود.
اکبری برگزاری منظم لیگ را یکی از برنامه های جدی و اولویت دار فدراسیون دانست و گفت: کمک به افزایش تیم ها در لیگ برتر مردان و زنان و تعداد تیم ها در لیگ های پایین تر در حال انجام است که امیدواریم نتیجه آن قدرت گرفتن هر چه بیشتر تیم ملی هندبال باشد.

وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای مستعد هندبال در آسیا محسوب می شود، افزود: اما ناباوری استعدادها و نداشتن برنامه های مناسب و بلند مدت، موجب نرسیدن کشور ما به سطوح بالای هندبال آسیا و جهان است.
اکبری در ادامه بر توسعه هر چه بیشتر هندبال گلستان تاکید کرد و گفت: این استان استعدادهای فراوانی در حوزه ورزشکاران مرد و زن این رشته دارد که با توجه و برنامه ریزی بیشتر و بهتر می تواند سهم بیشتری از پیراهن تیم ملی را به خود اختصاص دهد.
گفتنی است در پایان این جلسه و با رای گیری سیروس ملک محمدی با ۹ رای از مجموع ۱۷ رای برای ۴ سال به عنوان رئیس هیات هندبال گلستان انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.