کرمان- مرحله نخست این طرح روز یکشنبه با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

ورود بسیج به حوزه محرومیت زدایی/ مرحله نخست طرح ۶۰۰ هکتاری کشاورزی رودبار جنوب افتتاح  شد

به گزارش قدس آنلاین، در مرحله نخست ۱۵۰ هکتار از زمین های بایر منطقه زیر کشت یونجه رفت که با تجهیز این زمینهای کشاورزی به نوعی سیستم آبیاری نوین ۸۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

مدیر طرح گفت برای اجرای این مرحله ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء هزینه شد و ۵۰ نفر مشغول بکار شدند.

آقای نورایی فر افزود قرار است با تکمیل این طرح طی ۵ سال ۱۵ هزار خانوار در این منطقه محروم از مزایای آن بهره مند و مشغول کار شوند. 

 وی از کشت نخیلات در مراحل بعدی طرح خبر داد و افزود: یکی از مشکلات رودبار جنوب شوری خاک و آب بود که با تغییراتی در نوع آب ، کیفیت آب منطقه ۶ برابر بهتر شد.

در مراسم افتتاح این طرح، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت: ذخایر بزرگی در این منطقه وجود دارد که باید از این ظرفیت با همت و تلاش و مشارکت مردم استفاده کرد.

سردار جعفری افزود: با فرمایش مقام معظم رهبری ، سپاه و بسیج وارد حوزه محرومیت زدایی شد و در سراسر کشور طرحهای بزرگی در نظر داریم که آنها را اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: ما در کشت، برداشت و فروش نهایی محصولات کشاورزی همکاری خواهیم کرد و قراردادهای قرارگاه سازندگی بطور کامل اجرا خواهد شد.

قرار گاه خاتم الانبیا یکی از معینهای اقتصاد مقاومتی استان کرمان است که طرحهای توسعه کشاورزی را در جنوب استان در دست اجرا دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.